در مراسم بزرگداشت روز پزشک

مردم از اجرای برنامه تحول نظام سلامت رضایت دارند

تابناک: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برنامه تحول نظام سلامت به عنوان اقدامی هوشمند در عرصه سلامت با گام های متعدد خود توانسته رضایتمندی مردم و جامعه پزشکی را به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۸۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 23 August 2015

به گزارش تابناک مرکزی دکتر حسن طاهر احمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مراسم بزرگداشت روز پزشک در اراک، گفت: برنامه تحول نظام سلامت به عنوان اقدامی هوشمند در عرصه سلامت موجب رضایتمندی مردم و جامعه پزشکی از ابتدای اجرا تاکنون 120 میلیارد تومان پرداختی در استان مرکزی داشته که 70 میلیارد تومان آن متعلق به کاهش پرداخت از جیب مردم و 50 میلیارد تومان نیز در سایر بخش ها و بسته های خدمتی بوده است.

وی اظهار کرد: پیش از اجرای این برنامه پرداختی مردم در حوزه درمان با احتساب ملزومات پزشکی به 95 درصد می رسید و این در حالی بود که برای تهیه ملزومات پزشکی نیز همراه بیمار سرگردان می شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: پرداختی بیمار در بیمارستان ها حداکثر در حال حاضر به هشت و نیم درصد رسیده و تهیه همه ملزومات پزشکی نیز با واحد درمانی است.

وی بدهی حوزه سلامت را در آغاز کار دولت یازدهم هشت هزار میلیارد تومان اعلام کرد که 150 میلیارد تومان آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک بود.

دکتر طاهراحمدی بیان کرد: هم اینک بخش اعظم این بدهی ها با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دولت پرداخت شده است.

وی تسهیل و بهبود خدمات برای بیماران خاص را در برنامه تحول نظام سلامت کم نظیر خواند و گفت: در حال حاضر به مدد این راهبرد کلان دولت در تمامی بیمارستان های دولتی استان پزشک مقیم در 10 رشته مستقر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: تعامل سازنده بین ارگان های مرتبط با حوزه سلامت به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، بیمه ها، نظام پزشکی، هلال احمر، انتقال خون، بهزیستی و سایر دستگاه های اجرایی باعث شده که استان به همدلی موثری در خدمات سلامت برسد.

دکتر طاهراحمدی در پایان اظهار داشت: عده ای مغرض به تازگی با انتشار یک عکس قدیمی در فضای مجازی زحمات سنگین و متنوع در قالب برنامه تحول نظام سلامت را در استان زیر سوال برده اند که انتظار است با پیگیری دستگاه قضایی مسببان این امر شناسایی و با آن ها برخورد شود.

دکتر بابک عدلی رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: پزشکی از زمره گروه های شغلی حساس، مهم و سخت است که شاغلان در این رشته با عشق و تعهد برای نجات جان بیماران و ارتقای سلامت مردم تلاش می کنند.

دکتر بابک عدلی افزود: برنامه تحول نظام سلامت که به مدد دولت یازدهم از سال گذشته کلید خورده ضمن ایجاد تحول بنیادین در خدمات حوزه سلامت، در ارتقای جایگاه و شان جامعه پزشکی و همچنین با افزایش میزان تعرفه های پزشکی در وضعیت پرداخت مطالبات این قشر موثر بوده است.

وی اظهار داشت: بار اصلی این برنامه که از اولویت های دولت تدبیر و امید است بر عهده پزشکان بوده و به خوبی در سایه مشارکت این قشر فرهیخته اجرایی شده است.

رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن برنامه تحول نظام سلامت بار مراجعه به بیمارستان های دولتی نسبت به سنوات قبل افزایش یافته و ضریب اشغال تخت رشد داشته است که جامعه پزشکی با دقت و حساسیت خدمات موثر را به مراجعان ارایه کرده اند.

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر حواشی و بحث های زیادی در خصوص جامعه پزشکی مطرح شده که جفای به این قشر زحمتکش است.

دکتر عدلی گفت: آمارهای بستری و خدمات سرپایی، اعمال جراحی و سایر خدمات پزشکی گواه حجم بالای کار و خدمات این قشر در استان مرکزی است.

وی افزود: در بازه زمانی هشت ماه اخیر با راه اندازی سامانه 1690، رسیدگی به شکایات حوزه پزشکی با دقت در دست انجام است که خوشبختانه استان مرکزی جزء استان هایی است که کمترین شکایات ثبتی را دارد و موارد بسیار محدود نیز توسط دادستانی نظام پزشکی رسیدگی شده است.

رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی پزشکان استان مرکزی در نابسامانی در رویه پرداخت مالیاتی بود که از سال گذشته با ایجاد شعبه ویژه در دارایی برای پزشکان رسیدگی و پرداخت مالیات ها به سامان شده است.

وی با بیان اینکه زمینی به وسعت دو هزار و 500 مترمربع از سوی نظام پزشکی در اراک تهیه شده، گفت: به منظور استفاده بهینه و حداکثری از این زمین برای پاسخگویی به نیازهای رفاهی، آموزشی و خدماتی جامعه پزشکی، از همفکری و پیشنهادات تمامی شاغلان این بخش توسط نظام پزشکی استقبال می شود.

گفتنی است مراسم بزرگداشت روز پزشک با حضور جمعی از مسوولان اجرایی و قضایی و جامعه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان در اراک برگزار شد.

شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از 5 نفر از پیشکسوتان حوزه پزشکی در رشته های مختلف و 17 نفر از فعالان این حوزه تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار