فارس باید قطب سوارکاری کشور باشد

معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان به قدمت ورزش سوارکاری در استان فارس اشاره کرد و با تاکید بر این که فارس باید قطب سوارکاری کشور باشد، افزود: وجود اسب های اصیل و حضور پر تعداد عشایر در این استان، زمینه های مناسبی برای گسترش ورزش سوارکاری در استان فارس فراهم آورده است.
کد خبر: ۷۱۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 06 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدرضا داورزنی شامگاه سه شنبه در دیدار با استاندار فارس افزود: میزبانی رقابت های ورزشی در سطح بین المللی موجب جذب گردشگر و رونق اقتصادی خواهدشد.
استاندار فارس هم در این نشست گفت: اهتمام لازم برای حمایت از تیم های ورزشی استان وجود دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز باید در این زمینه اقدام کند.
عنایت الله رحیمی افزود: زیرساخت های ورزشی قابل توجهی در این استان ایجاد شده است که نسبتا به صورت عادلانه و منصفانه برای همه رده های سنی و در شهرها و روستا توزیع شده است.
وی با اشاره به این که ورزشگاه 50 هزار نفره پارس شیراز فرصت مناسبی برای ورزش فارس محسوب می شود، بیان کرد: تکمیل فازهای بعدی این ورزشگاه با مشارکت و همراهی بخش خصوصی برای بهره برداری هرچه بیشتر مردم و ورزشکاران از این ورزشگاه امری ضروری است.
استاندار فارس با اشاره به موقعیت مناسب استان فارس در ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر در سال 2022 فرصت مناسبی است که می توان با برنامه ریزی دقیق و حمایت های جدی وزارت ورزش و جوانان، در خصوص جذب گردشگران و علاقه مندان به فوتبال از سراسر جهان به استان فارس اقدام کرد.
رحیمی ادامه داد: ورزش بانوان به عنوان نیمی از پیکره جامعه باید متحول شود و با ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم باید زمینه حضور هرچه بیشتر این قشر در عرصه های ورزشی را فراهم کنیم.
وی به قدمت ورزش سوارکاری در استان فارس اشاره کرد و با تاکید بر این که فارس باید قطب سوارکاری کشور باشد، افزود: وجود اسب های اصیل و حضور پر تعداد عشایر در این استان، زمینه های مناسبی برای گسترش ورزش سوارکاری در استان فارس فراهم آورده است.
در سفر یک روزه معاون وزارت ورزش و جوانان ، سالن ورزشی خانه زنیان شیرازبا اعتبار 20 میلیارد ریال افتتاح شد و همچنین در این سفر از سالن 6 هزار نفر ه شیراز و پیست سوار کاری لپویی شیراز بازدید شد.
قرار است در دهه مبارک فجر حدود 40 پروژه ورزشی در استان فارس به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار