کلاهبرداری های حوزه مسکن پایان می یابد؟

قانون پیش فروش ساختمان برای نخستین بار در کشور از امروز در استان فارس آغاز شد .
کد خبر: ۶۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 27 July 2015
تابناک فارس به نفل از خبرگزاری صدا و سیما: با اجرای این قانون از فروش مال غیر و فروش چندباره آپارتمان های پیش فروش شده جلوگیری می شود .
رئیس‌ کل دادگستری استان فارس در مراسم آغاز اجرای این قانون گفت: قانون پیش‌فروش ساختمان به این مشکلات تخلفات و سو استفاده های برخی افراد سودجو پایان می دهد و تمهیداتی را به‌طور دقیق اتخاذ کرده که اگر مفاد به‌خوبی اجرا شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
القاصی مهر گفت : اعتبار دادن به اسناد رسمی و هدایت مردم به سمت ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی به لحاظ ضمانت اجرایی مشهود و روشن است و موجب می‌شود ملکی با اسناد عادی فروخته و آرامش فکری ، روحی و روانی مردم تامین و رونق اقتصادی در جامعه ایجاد شود .
علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز نیز با بیان این که از طریق سامانه شهر الکترونیک همه معاملات املاک از طریق مشاوران املاک انجام و در دفاتر اسناد رسمی در سامانه به ثبت می رسد افزود : با این سامانه هر آپارتمان فقط در تملک یک نفر است و از تخلفات ،کلاهبرداری و سو استفاده جلوگیری می شود .
رحمانیانی ، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس هم گفت : با اجرای این قانون پیش‌فروش آپارتمان نظام‌مند و بر اساس قانون صورت می گیرد و کسانی که قصد پیش‌فروش دارند باید مذاکرات مقدماتی را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند و دفاتر مکلفند برای درج خلاصه آن در سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار