نیروی کار عادی در آینده جایی ندارد

رئیس سازمان بهره وری ایران می‌گوید: برای ارتقاء بهره وری نیاز به یکسری کارهای زیربنایی و اساسی که دارای استمرار، اعتماد و ایمان باشد، داریم؛ چرا که نیروی کارعادی در آینده دیگر جایی ندارد.
کد خبر: ۵۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 31 October 2017
به گزارش تابناک : رویا طباطبایی در خصوص اجرای قانون افزایش بهره وری اذعان کرد: بهره وری نقش بسیار مهمی در توسعه کشور‌ها دارد به طوری که ابتدا کشور‌ها به سراغ حوزه تولید می‌روند.

وی تصریح کرد: تولید مفهوم وسیع دارد، یعنی همه‌ی حوزه هایی که می‌تواند به تولید ناخالص ملی منجر شود را در بر بگیرد و فقط بخش صنعت یا کشاورزی نیست بلکه بعضی بر اساس برخی از قوانین تمرکز روی کشاورزی بیشتر است.

رئیس سازمان بهره وری ایران اذعان کرد: وقتی صحبت از تولید می‌شود همه‌ی حوزه‌ها را در بر می‌گیرد، نگاه دنیا به بهره وری بدلیل انقلاب صنعتی چهارم عوض شده است و نوآوری و خلاقیت نقش بسزایی دارد، این موارد بیشتر مدنظر کشورهای آسیایی پیشرفته و دنیا است.

طباطبائی ادامه داد: به طور مثال اگر تمرکز بر روی بخش کشاورزی است که با سلامت و جان انسان‌ها سروکار دارد به روش‌های خلاقانه و نوآورانه در تولیدات کشاورزی توجه و بر روی نقاط قوت تمرکز شود.

وی افزود: نیروی انسانی هم در این بخش باید از نیروهایی خلاق و باهوش انتخاب شوند، هم اکنون بیشتر فعالین در این حوزه افرادی با رنج سنی بالا هستند و باید جوانان بااستعداد را ترغیب کرد تا در این بخش فعال شوند.

رئیس سازمان بهره وری ایران با اشاره به اینکه کمبود آب و مسئله‌ی خاک در ایران نیاز به روش‌های جدیدی دارد، تشریح کرد: همکاری‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی بسیار بالا است، اما حوزه فعالیت آن‌ها وسیع است و امیدواریم که بتوانیم برای ارتقاء بهره وری در این بخش همکاری بیشتری را داشته باشیم.

طباطبائی تاکید کرد: زیربنای ارتقاء بهره وری تغییر نگرش هاست که زیربنای فرهنگی و اجتماعی یک جامعه است، کار و فعالیت باید مقدس شمرده شود و تلاش کنیم کالاهایی که تولید می‌شود برای محیط زیست و سلامت انسان حتی پوشاک، خوراک هم همینطور باشند.
 
وی با بیان اینکه نگرش‌ها باید تغییر یافته و فرهنگ سازی صورت بگیرد، توضیح داد: صدا و سیما به آن پرداخته است.

رئیس سازمان بهره وری ایران توضیح داد: سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر باید برای همه سیاست گذاری باشد یعنی به شفافیت نظام آماری تاکید شود که خوشبختانه در حال رفع این مشکل هستیم.

طباطبائی خاطر نشان کرد: نظام آماری باید خیلی دقیق و به روز باشد و هر اتفاقی می‌افتد همان لحظه سریعا ثبت شود، بخش خصوصی، چون کوچک بوده و از رقابت کمتری برخوردارند، در برخی از موارد درست عمل نمی‌کنند.

وی یادآور شد: در مجموع برای ارتقاء بهره وری نیاز به یکسری کارهای زیربنایی و اساسی که دارای استمرار، اعتماد و ایمان باشد، داریم؛ چرا که نیروی کارعادی در آینده دیگر جایی ندارد.

رئیس سازمان بهره وری ایران در پایان گفت: در چندسال آینده کامپیوترهای بزرگ و ربات‌ها جایگزین این نیرو‌ها شده و تن‌ها کشورهایی قابل سرمایه گذاری هستند که نیروهای خلاق و توانمند و متفکر داشته و دولت هم از آن‌ها حمایت خواهد کرد.
 





منبع : راه روز 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار