فرمانده مرزبانی اترک گلستان:

شاخص های چوبی بین علائم مرزی ایران و ترکمنستان بازسازی می شود

فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک استان گلستان از انجام عملیات بازسازی تعدادی از شاخص های چوبی بین علائم (میله های بتنی) مرزی ایران و ترکمنستان باحضور معاونین مرزبانی دو کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 16 August 2016
سرهنگ علی احمدزاده اظهار داشت: عملیات بازسازی و شاخص کوبی علائم چوبی پس از دو مرحله بازدید کارشناسان مرزبانی دو کشور، 30 مرداد امسال برابر با 20 آگوست 2016 با حضور معاونین مرزبانی ایران و ترکمنستان انجام می شود.

وی گفت: حدود 10 شاخص چوبی در دو منطقه مرزی مراوه تپه و اترک (داشلی برون و کرند) بر اثر عوامل طبیعی و شرایط جوی دچار آسیب شده اند که بایستی تعویض گرددند.

سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: بازدید از علائم مرزی و شاخص های چوبی بین این علائم هر ساله توسط کارشناسان مرزبانی ایران و ترکمنستان انجام می شود و در صورت آسیب دیدگی این شاخص ها، عملیات بازسازی یا تعویض آن با نظارت مرزبانان دو کشور انجام می شود.

وی با اشاره به نشست روز گذشته مرزبانان دو کشور در خاک ترکمنستان، تصریح کرد: دراین نشست همچنین مقرر شد درخصوص تجدید نصب علائم مرزی در مرزهایی آبی (دریا) ایران و ترکمنستان پس از بازدید کارشناسان فنی و افسران 'ژئو دوز' دو کشور تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را درمحدوده چهار شهرستان گنبدکاووس، گمیشان، آق قلا و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار