رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) دزفول:آموزش‌های پیشگیری سرطان از کودکی آغاز شود

رییس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: ارائه آموزش‌های پیشگیری از سرطان باید از دوران کودکی در دستور کار معلمان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۶۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 02 May 2021

محمدرضا اسماعیل چگنی افزود: امروزه برای پیشگیری و کنترل بیماری سرطان، بیش از دارو به ایجاد فرهنگ و تغییر در سبک زندگی افراد جامعه نیازمندیم.

وی معلمان را پیش قراول ساخت فرهنگ جامعه دانست و گفت: بسیاری از سرطان‌ها ریشه در سبک زندگی افراد دارند لذا معلمان باید آموزش‌های پیشگیرانه سرطان را از همان دوران ابتدایی به کودکان و نوجوانان ارائه دهند.

اسماعیل چگنی از فرهنگ سازی به عنوان گام نخست مبارزه با سرطان یاد کرد و افزود: بیماری سرطان درصورت تغییر در سبک زندگی، قابل پیشگیری و درمان است؛ این امر زمانی رخ می‌دهد که شاهد ارتقای سطح آگاهی جامعه در پیشگیری از سرطان، خودمراقبتی، تغذیه سالم، مصرف نکردن دخانیات، ورزش و چکاب دوره‌ای باشیم.

وی با گرامیداشت روز معلم ادامه داد: بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) آمادگی لازم را برای همکاری با معلمان در حوزه‌های آموزشی و فرهنگ سازی درخصوص پیشگیری از سرطان دارد.

رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: افزایش سواد سلامت شهروندان و سبک زندگی سالم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، امیدواریم با ورود معلمان به این عرصه شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به سرطان باشیم.

افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ نفر زیرپوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول از خدمات درمانی رایگان بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بهره مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار