افزایش چشمگیر تولید زعفران در استان اصفهان

امسال متوسط عملکرد مزارع زعفران در استان ۶ کیلوگرم در هر هکتار است.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 21 November 2023

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه عملیات برداشت وفرآوری زعفران از اواخر مهرماه در مناطق سردسیر آغازشده گفت: استان اصفهان رتبه چهارم در تولید محصول زعفران را به خود اختصاص داد.
احمدرضا رییس زاده افزود:سطح زیرکشت زعفران بیش از ۱۸۰۰ هکتار است که بیش از ۱۰ تن محصول برداشت شده و نسبت به سال گذشته ۵۰۰ کیلو گرم افزایش داشته است.
وی ادامه داد:متوسط عملکرد مزارع زعفران در استان ۶ کیلوگرم در هر هکتا ر است که در مقایسه با میانگین کشور ۳.۵ کیلو گرم بوده قابل توجه است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد:شهرستان‌های نطنز با سطح ۳۵۰ هکتار، تیران و کرون ۲۵۰ هکتار، نجف آباد ۱۷۰ هکتار، کاشان ۱۱۰ هکتار، آران وبیدگل ۱۰۵ هکتار و اردستان ۱۰۰ هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص دادند.
وی گفت:امور باغبانی جهاد کشاورزی استان برای حمایت از توسعه کشت و فرآوری زعفران همه ساله اقدام به برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها، و بازدید علمی، آموزشی، و خدمات تامین پیاز را برای زعفران کاران انجام می‌دهد.
رییس زاده بیان کرد:به منظور تکمیل زنجیره ارزش زعفران برای اولین بار در استان کشت قراردادی و کارگاه خرید وبسته بندی محصول زعفران از زعفرانکاران استان راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار