گرمخانه‌ها باعث تامین امنیت اجتماعی هستند

گرمخانه‌ها صرفا جهت استفاده معتادان نیست بلکه متکدیان و افراد فراری از خانه یا بی‌خانمان‌ها راهم شامل میشود
کد خبر: ۹۶۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 08 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، سرکارخانم شیدا نباتی بابلی فعال اجتماعی در گفتگویی اظهار داشت:وجود کارتن‌خوابی یا افراد بی‌خانمان دارای اعتیاد یا بیماری‌های خاص باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی درسطح شهرها می‌شود این امر برای شهر بابل نیز صدق می کند و به نحوی مکان‌های عمومی امنیت اجتماعی خود را از دست می‌دهد و با ایجاد گرمخانه‌ها تا حدودی امنیت اجتماعی شهرها تامین می‌شود

گرمخانه‌ها باعث تامین امنیت اجتماعی هستند
 

وی افزود:باتوجه به موارد فوق شهرداری‌ها و بهزیستی باید تمهیداتی بیندیشد تا دچار آسیب کمتری شوندو چرا که مشکلاتی که با آن درگیر هستند موجب آسیب به خود آنها و دیگر افراد جامعه می‌شود.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد:دراین بین شورای شهر میتواند با مصوبه های حمایتی شهرداری را در انجام وظیفه حمایت کند

وی ادامه داد: گرمخانه‌ها صرفا جهت استفاده معتادان نیست بلکه متکدیان و افراد فراری از خانه یا بی‌خانمان‌ها راهم شامل میشودو متولی اصلی کنترل آسیب‌دیدگان اجتماعی دستگاهی چون بهزیستی است و برای این پدیده هم بودجه‌هایی برای آنها تعریف شده است و دومین دستگاهی که موظف به ساماندهی این امور هستند شهرداری‌ها هستند و مدیریت امور اجتماعی استانداری‌ها می‌توانند در این امر دو نهاد دیگر را یاری کند تا این امر کنترل شود.

خانم نباتی بابلی تصریح کرد:هرچند که سازمان بهزیستی برابر قانون متولی این امر است ولیکن شورای اسلامی شهر به عنوان مسئول شهری می تواند به این امر کمک نماید و ساماندهی مناسبی به این افراد بدهد.

لذا با در نظر گرفتن پناهگاه و غذای رایگان که هزینه‌های آن از راه دولتی یا خدمات گروه‌های اجتماعی تأمین می‌شودمیتوان آن را احداث و مدیریت نمود.

وی در پایان گفت:گرمخانه‌ها معمولاً حالت اردوگاهی دارند و در طول شب جهت استراحت و تجدید قوای جسمی برای افراد اسیب پذیر به وجود می آید و امید است که در شهر های بزرگ مدیریتی در این بخش به صورت مدون فعالیت نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار