عملیات اجرایی دو مرکز آموزشی در اراک آغاز شد

عملیات اجرایی مدرسه خیرساز دخترانه «پروین داوران» اراک روز پنجشنبه با حضور « مهرالله رخشانی مهر» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 12 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در این آیین گفت: دولت و خیران در ۲ سال اخیر گام‌های بلندی را برای مدرسه‌سازی و بهبود زیرساخت‌های آموزشی این استان برداشته‌اند.
سید «علی آقازاده» افزود: توسعه فضاهای آموزشی و ایجاد امکانات مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان بهترین عمل خیر است چرا که آثار آن تا سال‌ها باقیست و تربیت نیروی انسانی مهمترین داشته هر جامعه محسوب می‌شود.
وی یادآورشد: فرزندان این آب و خاک زیبنده بهترین‌ موقعیت تحصیلی هستند و همه تلاش‌ها برای ایجاد امکانات مدرن و پیشرفته در نقاط مختلف کشور به کار گرفته شده تا آینده ایران اسلامی نسلی فرهیخته و فهیم داشته باشد.
عملیات اجرایی مدرسه دخترانه پروین داوران اراک در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۶۱۰ مترمربع، زیربنای یک‌هزار و ۷۴۷ متر مربع آغاز شده است و قرار است برای این طرح آموزشی ۷۰۰ متر محوطه‌سازی و ۶۰ متر دیوارکشی انجام شود.
اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح ۵۵ میلیارد ریال است که ۱۸ میلیارد ریال آن از سوی خیر تامین شده و بقیه از محل منابع مالی دولتی در بازه زمانی ۲ سال تامین و تخصیص خواهد شد.
همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی حاج حسن نقوی سنجانی اراک با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید.
عملیات اجرایی این طرح آموزشی سال ۱۳۹۰ کلید خورده بود و با زیربنای ۲ هزار و۲۳۹ متر مربع ساخته شده است.
منابع مالی عملیات اجرایی این طرح آموزشی ۴۰ میلیارد ریال بوده که به‌صورت مشارکتی از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز تامین و هزینه شده است.
برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح آموزشی یک‌هزار و ۹۰۴ متر محوطه سازی و ۱۶۲ متر دیوارکشی انجام شده است.
صبح امروز، آیین افتتاح متمرکز ١٥٥٠ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی سراسر کشور با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، همزمان با سراسر کشور، در استان مرکزی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار