انتخاب پژوهشگران برتر مازندران براساس 16 شاخص

مازندران به مرکزسیاست گذاری کلی برای پژوهش و تحقیقات نیاز دارد
کد خبر: ۳۳۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 06 December 2016

 دبیر ستاد هفته پژوهش مازندران با بیان اینکه پراکندگی زیادی در مراکز تحقیقاتی وجود دارد؛ گفت: مرکز سیاست گذاری کلی برای پژوهش و تحقیقات در مازندران مورد نیاز است.

دکتر' محمد حسین فاطمی' روز سه شنبه در حاشیه بازدید ازهفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: برای اینکه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در استان مازندران اولویت بندی شود تا به رفع مشکلات اساسی استان کمک کند باید مراکزپژوهشی را از پراکندگی خارج کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه مازندران اظهارداشت: رایزنی های زیادی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که کارگروه پژوهش و فناوری استان مازندران فعال شود چرا که این کارگروه می تواند روند تحقیقات و پژوهش را در استان مورد پایش قرار دهد.
 
 

وی افزود: کارگروه پژوهش می تواند پژوهش استان را در راستای رفع مشکلات بومی جهت دهی کند و لذا در این زمینه به همه مراکز صنعتی، تحقیقاتی و نهادهای استان نامه نگاری شده است که نمایندگان سازمان ها در دانشگاه مازندران نیازها و مشکلات خودشان را ارائه دهند.

وی افزود: در این زمینه بخشی از هزینه پژوهشی مربوط به رفع مشکلات و نیازهای استان در قالب طرح های تحقیقاتی و نیز رساله دکتری و کارشناسی ارشد تا 50 درصد پرداخت می شود.
 
 
فاطمی اولویت پژوهشی در سطح استان مازندران را تقویت شرکت های دانش بنیان نام برد و گفت: پارک علم و فناوری به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می کند و تقویت آن می تواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند.
 
 

دبیر ستاد هفته پژوهش مازندران بیان کرد: همزمان با هفته گرامیداشت پژوهش در استان مازندران از 31 پژوهشگر برتر در روز پنجشنبه هفته جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تجلیل می شود.
وی بیان کرد: پژوهشگران برتر استان مازندران براساس 16 شاخص در هشت گروه انتخاب شدند.
هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری مازندران امروزسه شنبه با رونمایی از شش طرح دانش بنیان و نمایش 150 محصول در قالب 31 غرفه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آغاز شد و در عصر پنجشنبه با برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مازندران در بابل به کار خود پایان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار