دبیر برگزاری سومین کارگاه علوم اعصاب محاسباتی کشور

راه‌اندازی نخستین کانون نروفیزیک ایران در بابل

دبیر برگزاری سومین کارگاه علوم اعصاب محاسباتی کشور گفت: نخستین کانون نروفیزیک ایران در بابل راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 04 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، رضا خان‌بابایی در حاشیه برگزاری سومین کارگاه علوم اعصاب محاسباتی کشور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار کرد: این کارگاه سومین کارگاه علوم اعصاب محاسباتی کشور است که بعد از دانشگاه‌های شیراز و اصفهان در بابل در حال برگزاری است.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه را تمرکز بر محاسبات علوم مغز و اعصاب برشمرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این کارگاه از دانشگاه‌های زنجان، دانشگاه شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در تهران هستند.

دبیر برگزاری سومین کارگاه علوم اعصاب محاسباتی کشور تصریح کرد: این کارگاه با حضور 12 سخنران و 80 شرکت کننده از سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حال برگزاری است.

خان‌بابایی ادامه داد: این کارگاه در راستای کمک به درک مغز و اعصاب در کنار مطالعات زیست‌شناسی و بالینی بوده تا کمکی باشد برای تشخیص شرایط مختلف مغز و اعصاب از جمله بیماری‌ها و افزایش قدرت محاسباتی در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و رشته علوم پایه است.

این مسؤول اضافه کرد: برای اینکه سیستم پیچیده مغز را محاسبه و پیش‌بینی کنند باید به ارتباط نزدیک بین علوم، تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه و علوم پزشکی توجه شود، جدا کردن این رشته‌ها اشتباه بوده و دانشمندان متوجه شدند بدون کمک این دو قادر به شناخت مغز نیستند که امیدواریم سیستم‌های اداری و وزارتی کشور به این مهم بپردازند.

استاد یار فیزیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یادآور شد: نخستین فارغ‌التحصیل رشته فیزیک اعصاب هستم که با پیگیری انجام شده و ارتباط با بزرگان سراسر کشور توانستم این کارگاه را برای سومین‌بار در بابل برگزار کنیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار