ائمه جمعه شهرهای استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شانزدهم مهر 1400 با تاکید بر اهمیت امنیت در کشور و لزوم حمایت از تولیدات داخلی بر توطئه دشمنان در ایجاد درگیری در مرزهای کشورمان اشاره و به سردمداران کشورهای ترکیه و آذربایجان در گرفتار شدن در توطئه دشمنان هشدار دادند.
کد خبر: ۹۹۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 08 October 2021

ائمه جمعه شهرهای استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شانزدهم مهر 1400 با تاکید بر اهمیت امنیت در کشور و لزوم حمایت از تولیدات داخلی بر توطئه دشمنان در ایجاد درگیری در مرزهای کشورمان اشاره و به سردمداران کشورهای ترکیه و آذربایجان در گرفتار شدن در توطئه دشمنان هشدار دادند.

هجرت پیامبر از مکه به‌ مدینه، نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ اسلامی است

حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به سالروز هجرت پیامبر اکرم(ص) و واقعه لیله المبیت در اول ربیع الاول اشاره کرد و اظهار داشت: هجرت پیامبر از مکه به‌ مدینه، نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ اسلامی است. همان‌گونه که بعثت، طلیعه نشر توحید بود، هجرت، نوید پیروزی آن است.

امام جمعه ابهر به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: بی تردید استقرار نظم و امنیت در کشور مدیون و مرهون ایثارگری و فداکاری پرسنل سخت کوش نیروی انتظامی است که در مسیر آسایش و ارتقای احساس امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور از هیچ تلاشی حتی به قیمت سلب آسایش خود و خانواده خویش مضایقه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئله امنیت آن قدر مهم و روشن و بدیهی است که گاها انسان از آن غافل می‌شود، ادامه داد: انکار اهمیت امنیت، انکار خورشید است و این امنیت مرهون و مدیون نهادهای امنیتی کشور است، که یکی از مهمترین آنها نیروی انتظامی است و لذا تحکیم و استواری امنیت ملی، به تقویت نیروی انتظامی وابسته است و هرگونه تضعیفی که متوجه نیروی انتظامی بشود بر امنیت ملی تاثیر سوء می‌گذارد. 

اقدام شجاعانه علی لندی، یاد و منش شهدا را زنده کرد

حجت‌الاسلام سید علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بین دانشجویان در روز اربعین حسینی اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در روز اربعین در جمع دانشجویان عزادار سخنانی کوتاه و پر بار بود که می شود ساعت‌ها در مورد آن سخن گفت.  

امام جمعه قیدار با بیان اینکه موضوع اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار در رابطه با اهمیت و ضرورت تبیین بود، افزود: عاشورا اوج فداکاری و اربعین؛ مکمل عاشورای حسینی بود این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری است و اگر این چهل روز نبود، اگر حرکت عظیم زینب کبری و جناب امّ‌کلثوم و حضرت سجّاد نبود، حادثه ی کربلا ماندگار نمی‌شد.

وی با بیان اینکه حرکت گمراه کننده دشمن به سمت ملت ایران به قصد در ابهام گذاشتن افکار مردم ایران به ویژه جوانان از صد طرف سرازیر است، افزود: توجه به تبیین و افشای حقایق یک ضرورت است. تبیین باید از دشنام، تهمت، فریب، دروغ پیراسته باشد.

امام جمعه قیدار با اشاره به  رحلت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه ادامه داد: درگذشت عالم ربانی و فیلسوف متأله، استاد بی‌بدیل، علامه ذوالفنون حسن حسن‌زاده آملی ضایعه بزرگی برای جهان اسلام و تشیع بود.

موسوی در ادامه به شهادت نوجوان 15 ساله فداکار، شهید علی لندی اشاره کرد و گفت: شهید علی لندی با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان دو انسان دیگر به دل آتش زد و خود بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی افزود: اقدام شجاعانه این نوجوان شهید ایذه‌ای، دهه هشتادی یاد و منش شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید حسین فهمیده‌ها و شهید بهنام محمدی‌ها را زنده کرد. 

تحرکات جاهلانه برخی کشورهای همسایه

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور هم در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره به بیانات رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در جمع دانش‌آموختگان نیروهای مسلح‌ اشاره کرد و گفت: تبیین حکیمانه و هوشمندانه امنیت مبتنی بر توانمندی داخلی و مستقل کشور از سوی نیروهای مسلح است. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه لغو قرارداد زیردریایی‌های فرانسوی از سوی استرالیا و ترجیح زیردریایی آمریکا و خنجر از پشت آمریکا، ماهیت واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد، تصریح کرد: خنجر آمریکا بر پیکر متحد نظامی خود یعنی فرانسه درس عبرتی است برای آن هایی است که چشم امید به غرب و به ویژه آمریکا داشتند.

وی با اشاره به تحرکات جاهلانه برخی کشورهای همسایه با دخالت کشورهای دیگر در شمال غرب کشور تصریح کرد: رزمایش نظامی نیروهای مسلح در شمال غرب کشور بسیار هوشمندانه و منطقی بوده و معادلات منطقه‌ای را به نفع کشور تغییر داد. تغییر لحن سران کشورها و به ویژه رئیس جمهور آذربایجان محصول اقتدار نیروهای مسلح کشور و توان دفاعی و رزمی کشور بود.  

امام جمعه خرمدره با تقدیر از عملکرد دولت سیزدهم و رئیس جمهور محترم در زمینه‌هایی مانند گسترش واکسن کرونا و سفرهای استانی ادامه داد: افزایش تولید با رقابتی کردن آن، مدیریت منطقی و عالمانه صادرات و توجه به کیفیت در کنار نظارت بر بازار از پیش‌نیازهای کنترل قیمت و افزایش سطح رفاه جامعه از پیش نیازهای اساسی کسب رضایت حداکثری مردم و ترمیم اعتماد آسیب‌دیده مردم به نظام اسلامی است. 
زاهدی پور با تبریک روز نیروی انتظامی و تبیین خدمات فراوان این نیرو گفت: توجه به فرهنگ دینی و به ویژه ولایتمداری، تأمین امنیت مبتنی بر بومی‌سازی و پرهیز از به کارگیری دیدگاه‌ها و نظریه‌های پلیسی غرب، از شاخصه‌های مهم موفقیت پلیس جمهوری اسلامی ایران بوده و ادامه همان مسیر عامل دوام توفیقات این نیرو خواهد بود.

هوشمندی در مورد حوادث مرزهای شمال غرب کشور

حجت الاسلام علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با تبریک هفته نیروی انتظامی به دلیر مردان این نیرو و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار کرد: پلیس و نیروی  انتظامی در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد که نشأت گرفته از رادمردی، دلاورمردی و جان گذشتگی این عزیزان است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشور که با اشاره و دستور مقام معظم رهبری انجام گرفته گفت: نکته مهم این است اگر چه حمایت از صنعت و تولید داخلی وظیفه ملی است، اما صاحبان صنایع باید بدانند آنچه تحت عنوان تداوم ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای اتخاذ شده شرط لازم برای تقویت تولید داخل است اما شرط کافی حمایت موثر و مشروط به ارتقای کیفی محصولات و مشتری مداری شرکت های داخلی است.

 وی با اشاره به روز و هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی و با بیان اینکه ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز جهان و ششمین کشور زلزله خیز و چهارمین کشور سیل خیز است، گفت: شناخت حوادث طبیعی به پیش‌بینی، پیشگیری و تقابل منطقی با آنها منجر خواهد شد و لذا از مسؤولین شهرستانی خواست تا علاوه بر شناخت بلایای طبیعی شهرستان در پیشگیری و تقابل منطقی با این بلایا اقدام کنند.
علی اکبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با آیین مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری گفت: امنیت ایران عاریه‌ای نیست، بلکه درون‌زا و متکی به مردم و مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است و لذا با چنین امنیتی از هیچ قدرتی واهمه‌ای نداریم و باید قدر این نعمت باشیم.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به تحرکات و اتفاقات مرزهای شمال غرب کشور گفت: این اتفاقات بوی توطئه آمریکایی و اسرائیلی می‌دهد.

وی با اشاره به وجود مشترکات مذهبی با دو کشور مسلمان آذربایجان و ترکیه و همچنین وجود ۶ میلیون جمعیت شیعه در آذربایجان و ۲۳ میلیون در ترکیه و همچنین رعایت اصول اخلاقی و حسن همجواری که از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است، ادامه داد: نجات حکومت‌های این دو کشور در سال‌های گذشته و با بیان اینکه حوادث اخیر افغانستان و تحولات روزهای گذشته در مرزهای ایران با دولت کوچک تله سیاسی امنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه دشمنان است که نیاز به هوشمندی کامل و عمل با تدبیر و درایت دارد.

 

اعلام کاهش ده درصدی قیمت لبنیات از هفته آینده خبر خوبی است

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی، گفت: خداوند به متقین نوری عطا می کند که مسیر بندگی را تشخیص می دهند و آن نور ایمان و قرآن است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه به انتظارات مردم از دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه حدود دو ماه است که دولت زمام اجرایی کشور را به دست گرفته و کار خود را شروع کرده و البته دو ماه فرصت زیادی برای حل و رفع مشکلاتی از جمله عقب ماندگی های قبلی و شرطی کردن اقتصاد به برجامِ خوانده نشده و امضا شده و غرب  نیست، گفت: هماهنگی و همفکری سه قوه و کار میدانی قوای سه گانه، تسریع در واکسیناسیون، ترخیص پرشتاب کالاهای رسوب شده در گمرگ و سیاست درست در حل مشکل گرانی سیمان نشانه هایی از امیدواری را در مردم و جامعه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند پنج ماه باقیمانده تا عید مردم آرامش و احساس خوبی داشته باشند و باید هر گونه افزایش قیمت فورا درمان کند از جمله التهاب قیمت تخم مرغ که ظاهرا عده ای که همچنان سر کار هستند با روح و روان مردم بازی می کنند و نمی خواهند بازار به ثبات برسد، افزود: دولت باید برای کاهش قیمت های اساسی و مقابله با گرانی ها و ایجاد ثبات در بازار اقدامات سنجیده انجام دهد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اعلام کاهش ده درصدی قیمت لبنیات از هفته آینده خبر خوبی است که مردم پس از ماه ها مشاهده افزایش قیمت، خبر کاهش قیمت را هم می شنوند، گفت: فروشندگان باید قیمت اعلام شده را رعایت کنند.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور برای جلوگیری از واردات کالاهای کُره ای و اقدام دولت در این باره گفت: ممنوعیت ورود کالاهای کره ای دستور راهبردی برای پشتیبانی و جهش تولید است.

حسینی نسب با اشاره به برگزاری کنگره شهدای ۳۱۳ شهید شهرستان سلطانیه در ۱۹ مهرماه و با دعوت از مردم برای حضور پرشور در مراسم، و با تاکید بر اینکه تکریم شهدا وظیفه همگانی است، افزود: هر کار خوبی، یک خوبی برتر و بالاتر دارد، مگر شهادت در راه خدا که بالاتر از آن، هیچ کار نیکی وجود ندارد و شهید با شهادت خود به مقام بهشتی می رسد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تکمیل پروژه های ناتمام از جمله تعریض جاده زنجان سلطانیه همدان از مطالبات مردم سلطانیه است که باید دهه فجر سال ۹۸ به بهره برداری می رسید، افزود: ما با گذشته کاری نداریم اما از دولت سیزدهم و مسئولان استانی دولت می خواهیم قفل پروژه های ناتمام سلطانیه را بشکند.

حسینی نسب با تبریک حلول ماه ربیع الاول به لیله المبیت شب فداکاری و جانفشانی اشاره کرد و با بیان اینکه  برخی مغرضان برای کم رنگ کردن فداکاری امیرمؤمنان تلاش می کنند تا بگویند این کار فضیلتی برای آن حضرت نیست، گفت: لیله المبیت از فضائل امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است.

امام جمعه سلطانیه کوبیدن درب مساجد یا بستن پارچه به درب مساجد را از خرافات و بدعت‌ها در دین دانست و با اشاره فتوای مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری گفت: این کار سند روایی ندارد و از خرافات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار