مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، گفت: تولید ماهی در استان زنجان ۳۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۹۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 08 October 2021

منصور حقی‌راد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عواملی چون خشکسالی باعث شده است تا وضعیت منابع آبی استان به حالت نگران‌کننده درآمده و همین امر افزایش قیمت آبزیان را نیز به دنبال داشته است، عنوان کرد: اگر بخواهیم میزان دقیقی از کاهش تولید ماهی در استان اعلام کنیم، این میزان تا به امروز ۳۰ درصد بوده است.

وی فارغ از کاهش تولید ماهی در استان، انجام صادرات این محصول را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت ماهی دانست و ابراز کرد: کاهش ۳۰ درصد تولید ماهی در استان به این معنی است که امروز چیزی در حدود ۱۲ هزار تن ماهی تولید می‌شود که علاوه بر خشکسالی، قطعی مکرر برق نیز عاملی برای تشدید این کاهش شده است.

حقی راد با تاکید بر اینکه مقوله خشکسالی، هر سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش آبزیان را با نگرانی و بی‌انگیزگی مواجه می‌کند، یادآور شد: ترسی که به واسطه خشکسالی و قطعی مکرر برق گریبان‌گیر پرورش‌دهندگان ماهی می‌شود، اجازه نمی‌دهد تا این افراد با فراغ بال در این عرصه فعالیت داشته و به تولید بپردازند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تولید ماهی در استان زنجان طی سال گذشته به میزان ۱۸ هزار تن بود، تصریح کرد: با توجه به دلایل ذکر شده، تولید ماهیان در سال‌جاری با کاهش ۳۰ درصد به حدود ۱۲ هزار تن رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار