یکی از راه‏‌های ترویج فرهنگ قرآنی و مذهبی در جامعه، ایجاد وقف‏‌های جدید با نیت‏‌های قرآنی است.
کد خبر: ۹۹۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 05 October 2021

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد موقوفات قرآنی زنجان سالانه ۵ میلیون تومان هم نیست.

حجت‌الاسلام موسی موسوی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره در اوقاف پیگیر آن هستیم، ترویج فرهنگ توسعه وقف قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد موقوفات قرآنی در استان زنجان بسیار اندک است، گفت: درآمد موقوفات قرآنی استان زنجان سالانه ۵ میلیون تومان هم نمی‌شود.درآمد سالانه موقوفات قرآنی زنجان کمتر از ۵ میلیون تومان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ۶۰ درصد موقوفات زنجان در قالب تعزیه‌داری است، افزود: متاسفانه امروز ما درآمدی از موقوفات قرآنی نداریم که به یک محفل یا مجلس قرآنی کمک کنیم.

وی تصریح کرد: درآمد موقوفات قرآنی آنقدر ناچیز است که حتی اوقاف پول خرید قرآن را هم ندارد که در بقاع متبرکه یا مساجد استفاده شود.

موسوی با بیان اینکه اخیرا یکی از علمای زنجانی کل کتاب‌های حوزوی و تخصصی خود را وقف کرد، افزود: از شهروندان و خیرین انتظار داریم به سمت موقوفات قرآنی بیایند و دراین حوزه بیشتر مشارکت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه وقف یک امر ماندگار است که آثار آن حتی پس از مرگ افراد هم باقی می‌ماند، گفت: از خیرین و شهروندان انتظار داریم که با بررسی مشکلات وقف کنند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای افزایش موقوفات قرآنی گفت: یکی از راه‏‌های ترویج فرهنگ قرآنی و مذهبی در جامعه، ایجاد وقف‏‌های جدید با نیت‏‌های قرآنی است، لذا باید از ظرفیت‌های مغفول وقف برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار