مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاران زمین برای احداث واحد تولیدی دریافت کرده‌ اما اقدام عملیاتی نداشته‌اند، گفت: خلع ید این زمین‌ها در حال پیگیری است تا به سرمایه‌گذران جدید واگذار شود.
کد خبر: ۹۹۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 04 October 2021

محسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در حال حاضر 21 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب هیئت وزیران دارد، اظهار داشت: پنج ناحیه صنعتی و 16 شهرک در استان مستقر است با این وجود در بخش ناحیه صنعتی نیز سه ناحیه در حال واگذاری است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی نواحی روستایی نیز در برخی از شهرستان‌های استان در دست اجرا وجود دارد، افزود: در روستا‌ها بیش‌تر صنایع تبدیلی محصولات راه‌اندزی خواهد شد.

مدیر‌عامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه یک هزار و 32 واحد در شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: میزان اشتغال ایجاد شده قریب به 21 هزار شغل رسیده است. با این وجود تعداد 840 واحد فعال و 192 واحد در حال حاضر غیرفعال است.

وی با بیان اینکه وزیر جدید تاکید بر به چرخه برگرداندن واحد‌های تعطیل و غیرفعال دارند، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا از 192 واحد غیر فعال در استان 160 واحد دوباره به چرخه بازگردد‌. با این حال سعی بر این است تا 32 واحد باقی مانده نیز با همراهی آستان قدس رضوی و بنیاد برکت مشکلاتشان مرتفع شده و دوباره تولید را از سر گیرند.

عباسی با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاران زمین برای واحد تولیدی دریافت کرده‌اند اما اقدامی در راستای احداث واحد تولیدی نکرده‌اند، گفت: بحث خلع ید در این زمین‌ها در حال پیگیری است تا در آینده‌ای نه چندان دور این زمین‌ها برای ایجاد واحد‌های تولیدی به سرمایه‌گذران جدید واگذار شود.

وی تصریح کرد: با اینکه تعدادی از واحد‌های تولیدی نیز زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دریافت کرده ‌و اقدام به احداث واحد کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات همانند عدم وجود نقدینگی نتوانسته‌اند تولیدی داشته باشند که البته پیگیر رفع مشکلات این واحد‌ها نیز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار