مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته، مراکز اهدای خون در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار در تعطیلات دهه پایانی صفر آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است که مشارکت هم استانی در تحقق اهداف ترسیم شده نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۹۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 04 October 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، دکتر سیامک اسدی روز دوشنبه با اشاره به اینکه مراکز انتقال خون استان آماده ارایه خدمت به مردم است، افزود: بر این اساس طی روزهای سه شنبه و پنجشنبه مصادف با ۲۸ و ۳۰ صفر، مراکز انتقال خون شهرهای زنجان، ابهر و قیدار آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است.

وی اضافه کرد: گروه‌های هدف می تواند در روزهای یاد شده در شهر زنجان از ساعت هشت صبح تا ۱۳:۱۵ دقیقه به مرکز اهدای خون واقع در چهارراه سعدی، ابهر و قیدار نیز ساعات هشت تا ۱۲ ظهر به مراکز، مراجعه کنند که پس از پذیرش فرآیندهای لازم برای خونگیری اعلام و انجام می گیرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه در شرایط کرونایی استانداردهای اهدای خون تغییری نداشته است، اظهار داشت: علاوه بر این مهم انتقال خون استان نقش مهمی در شبکه خون رسانی کشور داشت که امسال نیز فعالیت های انتقال خون با سال گذشته تفاوت هایی داشت.

اسدی با اشاره به اینکه با وجو شرایط کرونایی و همزیستی مردم با این ویروس، شمار اهدای کنندگان روند افزایشی داشت، خاطرنشان کرد: این موضوع بیانگر آن است که کرونا نتوانسته مانع فعالیت های بشر دوستانه شود و در واقع مردم نوعدوست در فعالیت های اجتماعی هم مشارکت موثری دارند.

وی اظهار داشت: مراکز انتقال خون با شیوع ویروس کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به اهدا کنندگان خون خدمات ارائه می دهد و دریافت‌کنندگان واکسن کرونا هم منعی برای اهدای خون ندارند و افرادی که در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند، می‌توانند در نجات جان شهروندان سهیم باشند.

به گفته این مسوول سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

سالانه در ایران بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه برای نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآروده های آن خون اهدا می‌کنند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار