رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود گفت: ۲ صیاد متخلف به جرم زنده‌گیری پرنده سهره طلایی با اقدام به موقع محیط‌بانان این شهرستان به چنگ قانون افتادند.
کد خبر: ۹۹۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 01 October 2021

امیرحسین کاظمی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ صیاد متخلف دستگیر شده که غیربومی نیز بودند نسبت به زنده گیری ۲ قطعه پرنده سهره طلایی اقدام کرده بودند که حضور به موقع محیط بانان مانع از صید بیشتر شد.

وی با بیان اینکه این صیادان که در زنده گیری پرنده، خبره و حرفه ای بودند از سوی محیط بانان منطقه شناسایی شده و تحت نظر بودند، اظهار کرد: محیط بانان شهرستان ایجرود به محض اطلاع از حضور این صیادان پرنده در اراضی روستای خانجین این شهرستان، وارد عمل شده و طی یک عملیات غافلگیرانه آنها را که مشغول زنده گیری این پرندگان زیبا و خوش الحان بودند را به دام انداختند.

کاظمی، افزود: از این صیادان متخلف و غیرمجاز پرنده، سه قطعه سهره طلایی مورد استفاده در صید پرندگان آزاد در طبیعت و همچنین آلات و ادوات صید از جمله یک عدد قفس نگهداری پرندگان و یک رشته تور مخصوصی زنده گیری پرنده به طول حدود ۱۰ متر به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه سهره های طلایی گرفتار شده به دست این صیادان نیز از سوی محیط بانان از قفس آزاد شده و مجدد به دامان طبیعت بازگشتند، تصریح کرد: ادوات کشف شده از این ۲ شکارچی غیرمجاز نیز به استناد ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا تعیین تکلیف نهایی آنان از سوی مرجع قضایی، همچنان در نزد این اداره محفوظ خواهند ماند.

کاظمی با بیان اینکه این ۲ صیاد دستگیر شده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند، افزود: میزان جریمه شکار هر قطعه پرنده سهره طلایی مبلغ سه میلیون ریال است که شکارچیان متخلف بر اساس قانون در مجموع مبلغ ۱۵ میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کردند و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز بایستی قاضی پرونده رای و نظر دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود از شکارچیان و صیادان غیرمجاز خواست دست از شکار و صید حیات وحش بردارند چراکه در صورت دستگیری بر اساس قانون و ضوابط و بدون هیچ اغماضی با آنان رفتار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سهره معمولی و طلایی در تمام مناطق استان زنجان به وفور یافت می شود و اغلب نیز این پرندگان در مسیر رودخانه ها که دارای تراکم درخت بیشتری هستند مشاهده می شوند.
سهره، پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک خانگی با اندازه ۱۲ سانتیمتر، دُم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتا باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار