معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: برنامه‌های عزاداری اربعین در استان زنجان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 20 September 2021

خدابخش مرادی نافچی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد قرار گاه کرونا در محل استانداری زنجان گفت: طبق دستورالعمل کشوری مدیریت و ساماندهی ستاد اربعین این استان با ۱۲ کمیته زیرمجموعه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پیاده اربعین نزدیک است، اظهار کرد: الزامات بهداشتی پیاده‌روی اربعین پس از بومی‌سازی آن به فرمانداران شهرستان‌ها نیز تدوین شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه کشور عراق برای اربعین امسال ۶۰ هزار نفر سهمیه به ایران اختصاص داده است، گفت: اعزام زائران فقط به صورت هوایی خواهد بود و واکسیناسیون صاحبان موکب ها واعزام ناظرین بهداشتی در کنار موکب‌ها، از جمله الزامات و اقدامات است.

مرادی نافچی تاکید کرد: طبق هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقل استان اعزام زمینی مسافران انجام نمی‌شود و با نیروی انتظامی نیز هماهنگی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه زائران و موکب‌داران اربعین امسال باید دو دُز واکسن را تزریق کرده باشند و ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز تست pcr پی سی آر منفی و کارت واکسن به همراه داشته باشند، ابراز داشت: دو نوع سهمیه برای اعزام به اربعین استان‌ها اعلام شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه سهمیه اول، موکب‌داران و خادمان در مواکب مسیر نجف تا کربلا را شامل می‌شود، گفت: سهمیه دوم مردمی بوده که اعزام آنان نیز پس از ثبت‌نام در سامانه سماح بر عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده است.

مرادی نافچی به فعالیت ۲۶ موکب ثبت‌شده دارای مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: پس از پیگیری‌ها پنج موکب با ۱۰۵ خادم و همچنین ۳۵۵ نفر از زائران مردمی به پیاده‌روی ار بعین امسال به کشور عراق اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری اربعین در استان زنجان با تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در ماه محرم برنامه عزاداری در استان با رعایت تمام شیوه‌های نامه‌های بهداشتی به خوبی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار