از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۱۲۶ هزار و ۶۵۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای ۵۴۸ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۹۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 12 September 2021

بررسی‌ها و پژوهش‌ها در مورد کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آغاز شده و گروه‌های مختلف در این مورد در حال پژوهش هستند تا آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی شیوع این همه‌گیری بر روند زندگی انسان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

در این میان آنچه که واضح است و گروه‌های پژوهش‌گر بر آن تاکید دارند عادی شدن امور برای مردم است، چرا که با وجود اینکه اغلب می‌دانند ممکن است اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند، ولی بازهم اغلب رعایت نمی‌کنند و از طرف دیگر هستند افرادی که دچار مشکلات وسواس و یا مشکلات روانی ناشی از این همه‌گیری شده‌اند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۶۲۶ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۷۱۱ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۵ هزار و ۲۵ مورد بوده است که ۵۱۰ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۶ هزار و ۶۵۱  نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۹۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۸ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۲ هزار و ۵۵۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان تاکنون بیش از ۵۱۵ هزار تست در استان انجام شده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد روند مراجعان سرپایی در هفته سوم شهریور نسبت به هفته دوم، کاهشی بوده که علائم بسیار خوبی است هر چند در بخش بستری روند نوسان دارد، ولی در مجموع شرایط نشان می‌دهد که در حال عبور از پیک هستیم.

روند مثبت بودن تست pcr همچنان بالا است

وی با بیان اینکه روند مثبت بودن pcr در همه شهرستان‌ها به غیر شهرستان‌های ماهنشان و زنجان کاهشی است، افزود: ولی در مجموع هنوز آمار مثبت شدن pcr همچنان بالا است، که با این وجود اگر غفلتی در کنترل امور صورت گیرد، ممکن است این روند به مانند برخی استان‌ها برعکس شده و دوباره افزایشی شود.

قزلباش با بیان استان زنجان چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شد؛ ادامه داد: در همه شهرستان‌ها روند ابتلا به بیماری کوود ۱۹، کاهشی ولی در زنجان و ماهنشان روند همچنان افزایشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: ابهر با وجود یک هفته کاهش، بازهم افزایشی شده و اگر دقت لازم انجام نشود این نوسان‌های روی داده روند افزایشی به خود گرفته و در واقع امور از کنترل خارج خواهد شد.

وی عادی شدن روند بعد از گذر از شرایط فعلی را از نگرانی‌های مسؤولان حوزه بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: امور در همه شرایط باید کنتزل و مدیریت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار