مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان، تعداد اعضای این صندوق تا پایان تیرماه سال جاری را ۵۱ هزار و ۴۶۸ نفر عنوان و گفت: این تعداد نسبت به تیرماه سال گذشته ۸.۵ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۹۹۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 06 September 2021

به گزارش «تابناک زنجان »، علی عباسی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان، در این باره گفت: تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان تا پایان تیرماه سال جاری ۵۱ هزار و ۴۶۸ نفر است که نسبت به تیرماه سال گذشته ۸.۵ درصد رشد دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان، با بیان اینکه میانگین سنی بیمه‌شدگان جدید ۳۶.۹ سال است، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۲۱۰ خانوار استان به تعداد ۵۲۶۶ نفر، مستمری‌بگیر صندوق هستند.

عباسی با بیان اینکه میزان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: ۳۰.۹ درصد جامعه هدف استان تحت پوشش این صندوق هستند در حالی که میانگین کشوری ۲۲.۴ درصد است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با اشاره به مزایای استفاده از این صندوق بیمه‌ای گفت: ازکارافتادگی، بازنشستگی، مستمری بازماندگان و فوت از جمله مزایای این صندوق است.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای نیز دیگر مزیت این صندوق است، افزود: سوابق بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان سوابق قابل قبول برای انتقال به سایر صندوق‌های بیمه‌ای است.

عباسی، گفت: شرط سنی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال تمام است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مستمری برای جامعه هدف استان از ابتدای سال جاری تاکنون خاطرنشان کرد: مستمری‌ها در سال گذشته همسان‌سازی شد که به طور متوسط ۵۲ درصد نسبت به سال قبل، افزایش پیدا کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: امسال نیز میزان مستمری‌های پرداختی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و از خردادماه، محاسبه و اِعمال شد.

وی با اشاره به مزیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حق بیمه خاطرنشان کرد: این صندوق ۲ برابر حق بیمه را به عنوان سهم کارفرمایی از طرف دولت پرداخت می‌کند و افراد بیمه‌شده فقط یک‌سوم حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، دفترچه درمان ندارد، افزود: بیمه‌شدگان این صندوق می‌توانند از دفترچه درمانی بیمه سلامت استفاده کنند و بیمه سلامت، متولی درمان این بیمه‌شدگان است.

وی در خصوص علت عدم صدور دفترچه درمانی برای بیمه‌شدگان این صندوق اظهار کرد: تامین اجتماعی ۹ درصد هزینه درمان از بیمه‌شدگان دریافت می‌کند، اما صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به دلیل اینکه هزینه‌ای بابت درمان دریافت نمی‌کند لذا دفترچه درمانی هم به بیمه‌شدگان نمی‌دهد و بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق می‌توانند از دفترچه درمانی بیمه سلامت استفاده کنند.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار