مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پنج طرح آبخیزداری و آبخوانداری از جمله پروژه چهرآباد شهرستان زنجان به عنوان بزرگترین پروژه آبخوانداری کشور افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۸۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 29 August 2021

خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، خطرات سیل به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد، افزود: برای اجرای این پروژه ها، در سال ۱۳۹۹ از محل اعتبارات ملی و استانی بالغ بر ۳۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به این پروژه‌ها و اعتبارات آنها هم اشاره‌ کرد و اظهار داشت: بندهای سنگ و ملاتی حوزه چهرآباد زنجان، با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، فاز اول کنترل سیلاب حوزه آبخیز شهر ابهر ( کوی نیک) با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، از جمله این پروژه‌ها محسوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اجرای عملیات پروژه پخش سیلاب آبخوان و آبخیزداری(عملیات سنگ و ملات در حوزه گوجه قیا شهرستان زنجان)، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، احداث بندهای کنترل سیل و رسوب در مسیل‌های بالادست شهر آب‌بر در طارم با ۲۰میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و احداث بندهای سنگ و ملاتی در حوزه آبخیز چسب(سرین دره قیدار) در خدابنده با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی را از دیگر پروژه‌ها برشمرد.

آقاجانلو، جلوگیری از روان‌آبها، افزایش میزان دبی قنات ها و چشمه ها و کاهش خطرات سیل را از اهداف احداث سیل بندها عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به افزایش قابل توجه اعتبارات مصوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری و تخصیص صددرصدی اعتبارات، پروژه‌های معاونت‌های آبخیزداری، فنی، حفاظت و امور اراضی، اجرایی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار