امام جمعه زنجان با بیان اینکه حل مشکلات کشور با اقدام فوری و هوشمندانه امکان‌پذیر است، گفت: در کابینه دولت جدید نیز افرادی انتخاب شده‌اند که اهل تغییر و تحول، جوان، باانگیزه در حل مشکلات و انقلابی هستند.
کد خبر: ۹۸۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 27 August 2021

به گزارش تابناک زنجان،  آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر که به دست منافقان به درجه رفیع شهادت نائل شدند، اظهار داشت: با وجودی که شهید رجایی کمتر از یک ماه وظیفه سنگین ریاست جمهوری را در کشور برعهده داشت اما سالیان سال نام خود را در ذهن و تاریخ کشور جاودانه کرد.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با تروریسم و اینکه ایران از جمله کشور‌های مقابله کننده با این پدیده شوم بوده، افزود: آمریکا همواره فریاد حمایت از حقوق بشر را کشیده است اما ننگینی بیشماری از نقض حقوق بشر در کارنامه خود با تجاوز به کشور‌هایی همانند افغانستان، عراق و سوریه دارد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب کشورمان محبوب مردم است و در کم‌ترین زمان نسبت به انتخاب کابینه اقدام کرد، گفت: نمایندگان استان زنجان نیز در این راستا همراهی مناسبی داشتند و به نمایندگی از طرف مردم از آنان تشکر ویژه دارم.

وی با اشاره به اینکه 18 وزیر منتخب با رای معنادار و بالایی در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند بیان کرد: دولت گذشته با انبوهی از مشکلات به دولت کنونی سپرده شد اما مشکلات در کنار بیماری کرونا افزون‌تر شد و صرفاً نمی‌توان انتظار معجزه برای حل آن‌ها را داشت اما بیشتر آن‌ها قابلیت حل شدن را دارند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور با اقدام فوری و هوشمندانه امکان‌پذیر است، ادامه داد: تغییر، تحول، فساد ستیزی و کار انقلابی از شعار‌های رئیس‌ جمهور منتخب است که محور‌های امور را نیز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید یک دل و هم‌صدا باشد و نباید اختلاف نظر‌ها مشکلاتی را ایجاد کند، گفت: البته در کابینه دولت جدید افرادی انتخاب شده‌اند که اهل تغییر و تحول، جوان و باانگیزه و انقلابی هستند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی در زمان حضور خود در قوه ‌قضاییه امید و اعتماد را در جامعه تقویت کردند، عنوان کرد: عدالت‌خواهی، مبارزه با فقر، تحول‌خواهی، ایجاد عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله برنامه‌های رئیس جمهور دولت سیزدهم است که امیدواریم در امتداد انتخاب وزیران کارآمد، مدیران مسئولیت‌پذیر نیز انتخاب شوند.

وی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مادر شهید شهریاری گفت: ما در ایران اسلامی به شهدای گرانقدر می‌بالیم که در این بین نقش مادران صبور و بزرگوار آن‌ها در تربیت چنین اسوه‌هایی بی‌بدیل بوده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار