اساندار زنجان خبرداد؛
استاندار زنجان از به بهره برداری رسیدن ۴۵۰ پروژه با اشتغالزایی برای یک هزارو ۵۸۱ نفر در استان زنجان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 24 August 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان که به مناسبت هفته دولت و در دفتر امام جمعه برگزار شد، از افتتاح و یا کلنگ زنی ۷۰۲ پروژه با اعتباری بیش از ۲۷ میلیاردو ۸۵۰ میلیون ریال در استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: در هفته دولت ۴۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال با اشتغالزایی برای یک هزارو ۵۸۱ نفر بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد پروژه‌ها افتتاح بوده و مابقی کلنگ‌زنی است، ادامه داد: پروژه‌های سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد کاهش یافته ولی اعتبارات اختصاص داده شده به صورت معناداری افزایش ۵۸۲ درصدی داشته است.

حقیقی با بیان اینکه چهار واحد مهم تولیدی زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به چرخه تولید باز گشته و از قِبَل آن ۱۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، گفت: در استان زنجان طی سال ۹۷ به میزان ۱۵۰ هزار تن مواد شوینده تولید شد ولی اکنون بالای یک میلیون تن مواد شوینده تولید می‌شود که زنجان را به قطب کشوری تبدیل کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در نرخ مشارکت اجتماعی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در حوزه صنعت، رتبه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت بوده که در سال ۹۷ این رتبه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان زنجان ۱۸ بوده و اکنون به ۱۳ رسیده است.

حقیقی افزود: ۳۵۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری داریم که از این تعداد ۲۴۰ معدن در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: در خردادماه پارسال بیمه اجباری ۱۱۲ هزار و ۵۷۳ نفر بود که در خردادماه امسال به ۱۱۷ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین شاهد افزایش ۴۵۸۱ نفری بیمه اجباری در شرایط موجود هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه صادرات استان در سال گذشته به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار بود که ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: طبق پیش‌بینی انجام شده در سال‌جاری بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات خواهیم داشت.

حقیقی همچنین از ارتقا ۵ پله‌ای رتبه سرمایه گذاری استان خبرداد و گفت: هم اکنون جایگاه استان در ردیف ۱۳ جدول کشوری است.

وی با اشاره به عملکرد خوب استان زنجان در زمینه مقابله با بیماری کرونا، افزود: ۳۰ مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده که توانایی تزریق ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در روز را دارد، به همین دلیل دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در جایگاه چهارمین دانشگاه کشور است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نقشه راه استان زنجان با بررسی مسائل و مشکلات اصلی موجود ترسیم شده که از سال گذشته آثار آن را در مدیریت استان شاهد هستیم، گفت: هماهنگی و انسجام مدیریتی در بین مدیران به خصوص اعضای شورای تامین در استان زنجان زبان‌زد است.

حقیقی افزود: مسکن ملی با ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد تعریف شده، اکنون از این تعداد ۴۵۶۰ واحد طبقه چهارم احداث شده و ۱۰۰۰ واحد نیز در حال نازک‌کاری و مابقی در حال ساخت طبقات اول، دوم و سوم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار