رئیس پلیس فتای زنجان از متلاشی شدن یک باند سه نفره ارسال پیامک های جعلی تحت عنوان ابلاغ شکوائیه قضایی که مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند ؛ خبر داد .
کد خبر: ۹۸۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ 23 August 2021

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت : ماموران پلیس فتای زنجان ، متهمان باند فیشینگ ثنا را که از طریق ارسال پیامک کلاهبرداری می‌کردند در یکی از استان‌های همجوار به دام انداختند.باند فیشینگ ثنا ؛ در دام پلیس فتای زنجان
به گفته‌ی سرهنگ آدینه لو این متهمان که ۳ نفر بودند پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در استان زنجان شناسایی   و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در محل سکونت خود دستگیر شدند.
وی افزود:در این روش ، فرد کلاهبردار با ارسال پیامک‌هایی با مضامین ارجاع پرونده به شعبه دادسرا یا دادگاه و اعلام آدرس اینترنتی جعلی سامانه ثنا "سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی" جهت پیگیری موضوع از مخاطب درخواست رجوع به لینک ارسال شده می‌نماید.
سرهنگ آدینه‌لو گفت: این لینک‌ها قربانیان را به دانلود اپلیکیشن جعلی سامانه ثنا که عملا یک بدافزار می‌باشد هدایت می‌کند به طوری که با نصب این بدافزار اطلاعات گوشی قربانیان اعم از پیامک و ... در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌گیرد.
وی با بیان این که مجرمین اینترنتی با این شگرد، با سرقت اطلاعات کارت بانکی متقاضیان نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و ارسال پیامک از طریق شماره تلفن قربانیان به سایر افراد اقدام می‌کنند به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کرده و به هیچ وجه روی لینک‌های ارسال شده کلیک نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار