علی مقدم امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سامانه درخواست فرآوردههای نفتی(سدف) شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی کشور بزرگترین سامانه متمرکز خدمات عمومی در کشور بوده و متقاضیان فرآورده گاز مایع نیز به راحتی میزان مصرف مورد نیاز خود را پس از ثبت و تأیید سازمان متولی، که به صورت سهمیه اعتباری (۴۶ کیلوگرم برای هر خانوار) در کارت بانکی معرفی شده سرپرست خانوار شارژ میشود، دریافت میکنند.
معاون شرکت نفت منطقه زنجان افزود: سامانه سدف، درگاهی الکترونیکی برای پاسخگویی به درخواست سوخت به عنوان بزرگترین سامانه متمرکز ارائه خدمات عمومی به مردم است که زمینهای مناسب برای ارائه اطلاعات، ایجاد ارتباطات و توسعه خدمات الکترونیک در حوزه «درخواست فرآوردههای نفتی» فراهم کرده است.
وی با اشاره به ظرفیتهای قابل توجه سامانه سدف گفت: این سامانه ارتباط خوبی بین دولت و شهروندان، دولت با بخش خصوصی و اجزای مختلف درون دولت با یکدیگر برقرار کرده است که از جمله مهمترین دستاوردهای آن میتوان به مواردی نظیر مدیریت مؤثر مصرف سوخت، پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآوردههای نفتی، شفافسازی و اصلاح فرآیندهای تخصیص سوخت در حوزههای مختلف، صحتسنجی درخواست فرآوردههای نفتی، پیشگیری از جعل اسناد و مدارک، تسهیل دریافت اطلاعات و ارائه خدمت به شهروندان در حوزه درخواست فرآوردههای نفتی، کاهش هزینهها از طریق ادغام و حذف سامانههای اضافی یا موازی، بررسی کارشناسی و دقیق الگوهای مصرف سوخت اشاره کرد.
مقدم با اشاره به تأمین گاز مایع بالغ بر ۱۸ هزار خانوار در استان افزود: این کار را تاکنون با موفقیت انجام دادهایم بطوریکه ۱۸۰ عامل توزیع و چهار شرکت تأسیسات مادر گاز مایع در استان فعال هستند و قیمت هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع در نزدیکترین و دورترین نقطه استان، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده است و هم استانیها میتوانند برای ثبت شکایات و انتقادات خود با سامانه پاسخگوی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران به شماره تماس ۰۹۶۲۷ ارتباط برقرار کنند.