از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 110 هزار و 390 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 552 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 21 August 2021

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۰ هزار و ۶۵۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۷۸۴ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۹۹ هزار و ۷۳۵ مورد بوده است که ۵۱۰ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۸۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۲ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۰ هزار و ۱۶۶ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۶۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

مردم اخبار را از سایت‌ها و مراجع معتبر پیگیری کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در کنار دانشگاه علوم پزشکی باید متعهد و مصمم باشند و به وظایف و تکالیف قانونی، شرعی، سازمانی و اجتماعی خود عمل کنند و منتظر درخواست، فریاد کمک و استمداد خادمین سلامت نباشند و جبهه مبارزه با کرونا به فرماندهی و تولیت دانشگاه علوم پزشکی را در عمل و با همه توان تقویت کنند.

مصطفی محمدی افزود: دانشگاه به خاطر ارزش و اهمیت سلامتی و حفظ جان هم استانی‌های عزیز، برای بدترین شرایط ممکن برنامه‌ریزی کرده و همه کادر بهداشت و درمان و تیم فنی و پشتیبانی و مدیریتی درگیر این موضوع بسیار مهم شدند تا خدای ناکرده آسیبی به سلامت مردم نجیب و ولی نعمت ما نرسد، و یا حداقل و بسیار ناچیز باشد.

وی با اشاره به بازدیدهای منظم معاونین و نمایندگان تام‌الاختیار رئیس دانشگاه از مراکز بهداشتی درمانی همه شهرستان‌ها، تشکیل و حضور در ستادهای شهرستانی کرونا و رصد لحظه به لحظه مراجعات سرپایی و بستری بیماران کرونا و ... ، خواستار عدم توجه مردم به اخبار مراجع غیر معتبر و دریافت اخبار از سایت، کانال و پیج دانشگاه و رسانه‌های معتبر استان شد، تا در این لحظات حساس دچار حاشیه‌های بیخود نشویم و منجر به خلل در صفوف هماهنگ و منسجم برای مبارزه با این بیماری مهلک در کنار تحریم‌های ظالمانه دشمن نشود و موجب تضییع منابع و امکانات و ضرر و زیان و خسران نگردد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: منویات حکیمانه مقام معظم رهبری و قدرشناسی از کادر بهداشت و درمان و توصیه‌های عمومی در خصوص تمکین به مصوبات ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبات این ستادها در سطح ملی، استانی و دانشگاهی را فصل‌الخطاب و حجت شرعی، تکلیف قانونی، سازمانی، ملی و اجتماعی همه ماست که باید برای مهار سریع این بیماری هزارچهره و قطع زنجیره بیماری، مورد توجه و عمل قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار