جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر، گفت: اعضای باند سارقین منازل مسکونی شهرستان ابهر که شامل سه نفر بود از سوی پلیس این شهرستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۸۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 21 August 2021

سرهنگ احمد اصانلو، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان ابهر، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت های مشابه، واحدهای گشتی پلیس به صورت هدفمند در سطح شهرستان ابهر، راه اندازی شد که در نهایت طی تحقیقات به عمل آمده، یکی از سارقان شناسایی و پس از آن نیز ۲ همدست این سارق دستگیر شده به دام افتاده و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ اصانلو افزود: متهمان دستگیر شده طی بازجویی فنی و پلیسی و مواجهه با ادله و مستندات به فعالیت بزهکارانه خود و همچنین انجام ۱۳ فقره سرقت از منازل مسکونی در سطح شهرستان ابهر، اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه این سه سارق به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند از عموم مردم خواست ضمن رعایت هشدارهای پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره تماس ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی به عمل آید.

دستگیری ۱۲ سارق و ۱۰ خرده فروش مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان نیز از شناسایی و دستگیری ۱۲ سارق و ۱۰ خرده فروش مواد مخدر درسطح حوزه انتظامی شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی در پی گشت زنی هدفمند و انجام اقدامات پیشگیرانه و اقدامات اطلاعاتی، طی ۷۲ ساعت ۱۲ سارق منزل، خودرو و محتویات و قطعات داخل خودروها، باغات، سیم و کابل و ۱۰ خرده فروش مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ آرش خلخالی، افزود: در این رابطه تعداد ۱۱ فقره اموال مسروقه از جمله خودرو، محتویات و قطعات خودرو، سیم وکابل و مزارع و مقدار ۶۶۵ گرم انواع مواد مخدر از نوع صنعتی و سنتی کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

وی ضمن تاکید بر رعایت هشدارها و بکارگیری آموزش های پلیسی از سوی شهروندان در حفاظت و حراست از اموال شخصی خود افزود: مرکزفوریت های پلیس ۱۱۰ در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی است.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان خدابنده اجرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده ازاجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی مناطق آلوده و برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی و برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر در خدابنده، توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، پس از هماهنگی با مرجع قضائی به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ محسن غنیمتی به دستاوردهای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در این راستا، عوامل انتظامی شهرستان خدابنده موفق به کشف ۶ کیلو و ۳۲۰ گرم انواع مواد مخدر و مقداری آلات و ادوات فروش (ترازوی توزین) و استعمال مواد مخدر شده و تعداد ۱۲ نفر خرده فروشرا نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، تاکید کرد: هدف از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی مناطق آلوده و برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر در واقع ناامن کردن فضا برای سوداگران مرگ و مخلان امنیت بوده و این طرح به صورت مداوم در دستور کار پلیس قرار دارد.

غنیمتی، همچنین از دستگیری سارقان سیم برق وکشف ۱۲ فقره سرقت از سوی پلیس شهرستان خدابنده در راستای اجرای طرح مبارز با سرقت در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور کشف سرقت های کابل وسیم برق، با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و انتظامی، نسبت به انجام گشت زنی های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، ۱۲ فقره سرقت داخل خودرو کشف و پنج سارق نیز دستگیر شد که وسایط نقلیه سرقتی مکشوفه نیز پس از تشخیص هویت به مال باختگان تحویل خواهد شد، افزود: از شهروندان انتظار می ورد به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارایه می شود توجه جدی داشته باشند و وسایل نقلیه خود را در مکان مطمئن پارک کرده و آن را به تجهیزات ایمنی از قبیل ردیاب، دزدگیر، قفل فرمان و پدال مجهز کنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار