نائب رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان:
نائب رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان، گفت: به دلیل زیر نظر بودن داروخانه‌های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی هیچ نظارتی بر فعالیت آنها نمی‌شود و به سایر ارگان‌ها نیز اجازه ورود نمی‌دهند.
کد خبر: ۹۸۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 17 August 2021

مظاهر یوسفی امیری با اشاره به اینکه برخی از افرادی که به کرونا مبتلا هستند نیاز به سی‌تی‌اسکن دارند تا میزان درگیری ریه‌های فرد مبتلا مشخص شود، گفت: این موضوع باعث افزایش مراجعه کنندگان به مراکز سی‌تی‌اسکن شده که برخی از مراکز دولتی به دلیل افزایش مراجعات نوبت نمی‌دهند.

یوسفی امیری، با اشاره به بالا هزینه‌های مراکز بخش خصوصی، گفت: مردم به ناچار به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند که در این بخش‌ها نیز هزینه‌ها بسیار بالا است.

نائب رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه در بخش خصوصی هزینه یک سی‌تی‌اسکن ساده 500 تا 600 هزار تومان است، یادآورشد: بالا بودن هزینه سی‌تی‌اسکن باعث می‌شود برخی افراد مبتلا به کرونا به مراکز سی‌تی‌اسکن مراجعه نمی‌کنند که در این حالت احتمال درگیر شدن ریه‌های فرد مبتلا وجود دارد.

یوسفی‌امیری، گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم پزشکان متخصص تایید می‌کنند که بالا بودن هزینه سی‌تی‌اسکن باعث می‌شود مبتلایان به کرونا هندی سی‌تی‌اسکن انجام نمی‌دهند و بعد از مدتی ریه‌های فرد مبتلا درگیر شده و منجر به فوت برخی از بیماران می‌‌شود.

وی، ادامه داد: براساس اظهارات پزشکان متخصص عفونی علائم کرونای هندی در چند روز اول مانند سرماخوردگی بوده و بعد از یک هفته با مساعد شدن حال عمومی فرد مبتلا ریه‌های آن به شدت درگیر شده که ریه برخی افراد در این مدت 70 تا 80 درصد درگیر کرونا می‌شود.

یوسفی امیری، با بیان اینکه هزینه های پزشکی توسط پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تعیین می‌شود و چون پزشکانی که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند ذی‌نفع هستند بنابراین در تعیین قیمت‌ها سود خودشان را لحاظ می‌کنند ، گفت: ارگان دیگری نمی‌تواند به تعیین قیمت ویزیت پزشکان ورود کند.

وی، با اشاره به اخذ حق فنی در داروخانه‌ها افزود: برای یک قلم دارو حق فنی 5 هزار تومان تعیین شده که در شب داروخانه‌ها حق فنی را 30 تا 40 درصد افزایش می‌دهند.

نائب رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه برای یک قلم دارو 5 هزار تومان، دو قلم دارو 8 هزار تومان و برای 3 قلم دارو 10 هزار و 400 تومان حق فنی تعیین کردند که شب هزینه‌ها به 14 هزار تومان افزایش می‌یابد، افزود: حق فنی به چه دلیلی اعمال می‌شود؟ و چرا باید داروخانه‌ها هم از دارو سود ببرند و هم حق فنی بگیرند؟!.

این مسئول در زنجان، با تاکید براینکه نظارتی بر فعالیت داروخانه‌ها در استان زنجان وجود ندارد، گفت: در بازرسی از داروخانه‌ها تخصصی بودن موضوع مطرح می‌شود و تاکید دارند حتما باید بازرسان دانشگاه علوم پزشکی نظارت داشته باشند.

به گفته وی، داروخانه‌ها چون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است به همین خاطر هیچ نظارتی بر فعالیت آنها نمی‌شود و به سایر ارگان‌ها نیز اجازه ورود نمی‌دهند.

وی، با تاکید براینکه نسخه‌هایی که توسط پزشکان تهیه می‌شود اکثرا به صورت چند قلمی است، افزود: در این شرایط داروخانه‌ها بالاترین حق فنی را دریافت می‌کنند.

نائب رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید براینکه اکثر پزشکانی که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند خودشان داورخانه و یا مطب دارند، در بخش درمان از این وضعیت سوء استفاده‌های زیادی می‌شود.

وی، افزود: پزشکان متخصص با وجود دریافت حق ویزیت تمام تلاش خود را می‌کنند در کمترین زمان بیمار از مطب خارج شود که در این حالت در حق بیمار اجحاف می‌شود.

یوسفی امیری، گفت: اگر بررسی‌ها به صورت دقیق انجام شود معلوم می‌شود که تخلفات پزشکی در استان زنجان زیاد است.

وی، افزود:رسیدگی به تخلفات پزشکی کار چندان سختی نیست اما متاسفانه در استان برای این کار هیچ عزم و اراده‌ای وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار