از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹6 هزار و 119 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 235 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 24 July 2021

به گزارش تابناک زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۸۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۶ هزار و ۲۵۳ مورد بوده است که ۲۲۱ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۶ هزار و ۱۱۹  نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۴ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۷۸۷ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه است.

 بیش از ۵۵ درصد سنین ۶۰ تا ۶۵ سال، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

 پرویز قزلباش گفت: تا امروز بیش از ۵۵ درصد سنین ۶۰ تا ۶۵ سال، واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و در این خصوص، ضرورت دارد مردم به محض دریافت پیامک یا تماس، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان درخصوص وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان اظهار داشت: روند بیماری در استان زنجان هم مثل کل کشور، هم در بخش سرپایی هم در بخش بستری افزایشی است. 

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه میزان اشغال تخت کرونا در استان ۲۶.۵ درصد است ادامه داد: طی چند روز گذشته شیب افزایشی ملایم را شاهد هستیم، و تضمینی نیست که این روند به این شکل ادامه یابد.

وی افزود: به خاطر اینکه موج پنجم در استان‌های دیگر با شدت تند و با سرعت درحال انتشار است، انتظار داریم در روزهای آتی در استان هم شاهد شیب تند بیماری باشیم. 

به گفته قزلباش آزمایش pcr گردش ویروس در جامعه را نشان می‌دهد و در این خصوص در شهرستان ابهر گردش ویروس بالاست و روند افزایشی بستری تدریجی است، خرمدره هم مثل شهرستان ابهر در یک رنجی حرکت دارد و این میزان در زنجان و سایر شهرستان‌ها هم افزایشی است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز به تفکیک صنف را ۴۳.۳۸ اعلام و تصریح کرد: در این بین، بوستان‌ها و مراکز تفریحی با ۴.۱۷ درصد کمترین، و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۵۱.۲ درصد، بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارا هستند. 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ایجرود و سلطانیه با ۴۵ درصد بالاترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شهرستان خدابنده، ماهنشان و طارم با ۴۲ درصد، پایین‌ترین سطح رعایت را دارند تصریح کرد: میزان بروز بیماری در شهرهای ابهر، خدابنده، خرم‌دره و زنجان است که نیاز به کنترل و پیگیری بیشتری دارد.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه حد انتظار واکسیناسیون، واکسینه کردن ۹۵ درصد گروه‌های هدف است خاطرنشان کرد: تا به امروز، بیش از ۵۵ درصد سنین ۶۰ تا ۶۵ سال، واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و در این خصوص، ضرورت دارد مردم به محض دریافت پیامک یا تماس، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار