دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان:
دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان گفت: مطالبه‌گری در صورتی موثر خواهد بود که مردم‌محور باشد و به هیچ جناحی وابسته نباشد.
کد خبر: ۹۸۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 24 July 2021

اصغر حاتمی ظهر شنبه در نشست خبری باخبرنگاران، به اهداف مجمع مطالبه‌گران استان اشاره کرد و گفت: این مجمع یکی از زیرمجموعه‌های قرارگاه بقیه‌الله است.

وی با تاکید بر اینکه پیوسته رسانه‌ای یک اصل است ولی قرار نیست هر خبری و هر مطلبی را رسانه‌ای کنیم، افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالبه‌گری در استان زنجان نیاز به همکاری رسانه‌ها داریم.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان گفت: باید چهارچوب موضوع مورد بررسی رعایت شود و هیجانی نبودن و منازعه در بحث مطالبه‌گری یک اصل مهم است و مطالبه‌گران استان به عنوان یک جاده صاف کن میان مردم و مسوولین قرار می‌گیرند.

حاتمی با بیان اینکه فرهنگ مطالبه‌گری باید درست باشد و نباید مطالبه‌گری به گونه‌ای باشد که به کار ضد فرهنگی و ضد ارزش تبدیل شود، تاکید کرد: مجمع اقدام به تشکیل هسته‌های مطالبه‌گری کرده و وظیفه اصلی این مجمع شناسایی هسته‌های جدید مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه مجمع مطالبه‌گران استان زنجان ایجاد بسترسازی برای حضور مردم و سازمان‌دهی و تکثیر گروه‌های‌خودجوش مردمی است، گفت: خارج شدن زنجان از حیاط خلوت اقتصادی و درآمدزایی از مطالبات مهم مطالبه‌گران است به همین دلیل مطالبه‌گران باید در استان زنجان جریان شناسی کنند و هدف مطالبه‌گران هم باید رشد و توسعه استان باشد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان با بیان اینکه مطالبه‌گری در صورتی موثر خواهد بود که مردم‌محور باشد و به هیچ جناحی وابسته نباشد، گفت: مجمع مطالبه‌گران زنجان به دنبال کار سیاسی و سیاسی‌کاری نیست لذا مطالبه‌گری یکی از اصول امر به معروف است و باید در چارچوب تعیین شده اتفاق بیفتد.

حاتمی گفت: در ۲۴ تیرماه سال جاری مجمع مطالبه‌گران استان با حضور مسئولان استان کلید خورد و دو بال اصلی مطالبه‌گری، پیوست رسانه‌ای و فرهنگ مطالبه‌گری است و ما درصد هستیم با کمک اصحاب رسانه فرهنگ مطالبه‌گری را اصلاح و در بین مردم رواج دهیم.

وی تصریح کرد: سنجیدن تمام جوانب پیش شرط یک مطالبه‌گری عالمانه و منطقی است و اگر این چهار چوب را برای خودمان ترسیم کنیم یک افق روشنی را در پیش رو ترسیم می‌کنیم که یک شهروند مسئولیت‌پذیر با آداب مطالبه‌گری صحیح در ۱۰ سال آینده تربیت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار