در قالب این خدمت جدید ، کارشناسان در ون‌های مناسب سازی شده به سراغ معتادان متجاهر می‌روند و خدمات کامل کاهش آسیب موسوم به DIC را به آن‌ها ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 17 July 2021

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان  گفت:  موبایل ون در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر ، خدماتی در زمینه ی کاهش آسیب ارائه می‌دهند و غربالگری‌های فصلی از جمله هپاتیت ، ایدز ، سل، و سایر بیماری‌های عفونی نیز به ضرورت در بین معتادان صورت می‌پذیرد و در صورت لزوم به مداخلات خاص درمانی ، تیم سیار ، بیماران را به واحد‌های مراقبتی ارجاع می‌ دهد.
محمدی افزود: از  خدمات این طرح می‌توان به مشاوره و ارائه ی آگاهی در خصوص خطرات تزریق مشترک و مصرف مواد،  توزیع بسته‌های بهداشتی ، توزیع غذا ، انجام رپید تست و معرفی موارد مشکوک به مرکز بهداشت استان اشاره کرد.
وی گفت : در حال حاضر ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی شامل ۱۴ مرکز اقامتی مردان و ۱ مرکز اقامتی زنان در سطح استان به افراد گروه هدف خدمات ارائه می‌دهند؛ به طوری که پارسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات این مرکز استفاده کرده و تعداد ۲۴۹ نفر نیز از خدمات یارانه ی درمان بهره‌مند شدند.
مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت تنها مرکز گذری و سرپناه معتادین در استان، افزود: در سال گذشته ۸۳۴ نفر از این مرکز خدمات دریافت نمودند و میانگین مراجعات مرکز، روزانه ۶۰ نفر  است که این تعداد با توجه به برودت هوا و در در روز‌های سرد به ۸۰ نفر نیز افزایش می‌یابد.
 به گفته‌ی محمدی، مرکز گذری کاهش آسیب مکانی است که در آن دسته‌ای از معتادین و افراد مصرف کننده‌ی مواد مخدر که در حال حاضر تمایل به ترک ندارند و رفتار‌های پر خطر خویش را ادامه می‌دهند ، برای دریافت سرنگ وسرسوزن ، وسایل بهداشتی و انواع خدمات رفاهی ، آموزشی ، و درمانی به آن مرکز مراجعه می‌کنند.
۲۵ تا ۳۱ تیرماه هر سال هفته‌ی بهزیستی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار