مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است و باید واحدهای صنعتی در مصرف آب مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۹۷۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 11 July 2021

به گزارش تابناک زنجان، اسماعیل افشاری با بیان اینکه بحران آب در استان زنجان حدی است، گفت: به دلیل وارد شدن آب چاه‌های استان به مدار شرب و تامین آب مورد نیاز شهر زنجان، منابع آب زیرزمینی در این منطقه تحت الشعاع آن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این مهم موجب افت متوسط ۷۱ سانتی متری و حتی در برخی مناطق یک متری رسیده است، اظهار کرد: عمده آب شرب از سدهای تهم و کینه ورس تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه حدود ۱۰۵ میلیون مترمکعب در سال در استان مصرف آب داریم، گفت: منابع آبی استان رو به کاهش است.

افشاری با بیان اینکه ورودی آب به پشت سدهای زنجان در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته که بارندگی به صورت سیلاب وارد سدهای استان شده کاهش ۱۸ درصدی دارد، ابراز داشت: ۲۵۳ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است.

وی تصریح کرد: کل حجم مخزن سد تهم ۸۵ میلیون متر مکعب است و در این میان ۶۶ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده پشت این سد داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بر لزوم مدیریت مصرف آب در زنجان تاکید و به میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت چهار درصد و آب شرب شش درصد است.

افشاری ابراز داشت: میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است و باید واحدهای صنعتی در مصرف آب مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار