رئیس کل دادگستری استان زنجان:
رییس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه جامعه نخبگان حقوقی، به حوزه کاری دادگستری آشنا هستند، گفت: تاثیرگذاری این قشر در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه مهم و استفاده از آنها در پیش‌برد اهداف قضایی، رویکرد استان است.
کد خبر: ۹۷۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 27 June 2021

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در دیدار با جامعه نخبگان حقوقی استان زنجان که با حضور معاونین رئیس کل و فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان، در سالن کنفرانس دادگستری و به مناسب گرامیداشت هفته قوه قضائیه، برگزار شد، با تاکید بر نقش بسیار مهم و اثرگذار جامعه نخبگان در همه عرصه ها، بخصوص حوزه قضا گفت: دستگاه قضایی برای پیش‌برد اهداف خود، از ظرفیت و تجارب همه سمن‌ها ( سازمان‌های مردم نهاد ) و انجمن‌ها، به‌ویژه از جامعه نخبگان حقوقی، برای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی و کم شدن اختلافات میان مردم، استفاده خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه، جامعه نخبگان حقوقی، افرادی آشنا و نزدیک به حوزه کاری دادگستری هستند، افزود: تاثیرگذاری این قشر در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه ارتباط با جامعه نخبگان استان، از سالهای گذشته در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد، گفت: ایفای نقش این قشر اثرگذار و صاحب اندیشه، در پیش‌برد اهداف نظام در بخش قضائی حتی با نقد از مجموعه، مهم است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان، با تاکید بر اینکه در حوزه حقوق شهروندی، نیازمند کمک و هم افزایی جامعه نخبگان حقوقی و سایر سمن ها و انجمن های جامعه حقوقی، هستیم افزود: انتظار از این صنف این است که پیگیری‌های لازم را در این بخش بعمل آورند چراکه، عدم ارائه خدمات عادلانه برای همه مردم در همه مناطق شهر، مصداق نقض حقوق شهروندی است.
صادقی نیارکی بر نقش موثر نهاد داوری در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت امر داوری که در قانون به آن اشاره شده و آثارش نیز در جامعه محسوس و قابل توجه است، نشان می دهد که این نهاد، صرفا باید برای سازش و صلح طرفین، اقدام کند.
وی در پایان با اشاره به حماسه حضور ملت در انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: ملت بصیر و انقلابی با حضور خود با آرمان‌های امام راحل، شهدا و ولایت تجدید عهد کردند که این حضور با معنا و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، جای تقدیر دارد و به منتخب مردم نیز باید تبریک گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار