رییس کمیته پیشگیری از غرق شدگی هیات نجات غریق و غواصی استان زنجان، گفت: کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از وقوع حوادث غرق شدگی در استخرهای دخیره آب مزارع و باغات نسبت به ایمن سازی آنها اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۹۷۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 27 June 2021

معصومه صالحی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هرچند استخرهای کشاورزی در مزارع و باغات فقط به منظور ذخیره سازی و استفاده از آب ایجاد می شود اما متاسفانه با گرم شدن هوا به ویژه در فصل تابستان برخی افراد که اغلب نیز نوجوان و جوان هستند به قصد آب تنی و تفریح، وارد این آب می شوند که در برخی مواقع حوادث ناخوشایند و جبران ناپذیر اتفاق می افتد که جز ندامت و پشیمانی، حاصلی ندارد.

وی با بیان اینکه بیشتر استخرهای ذخیره آب کشاورزی در مراتع و باغ ها، ایمن سازی نشده اند و هر از گاهی حادثه آفرین می شوند بر ضرورت فنس‌کشی، نصب تابلوهای هشدار دهنده، نردبان های شناور، تعبیه تیوپ، طناب، حلقه های طویل و چوب های بلند در محل استخرهای کشاورزی به منظور نجات جان افراد در حال غرق شدگی، تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه در برخی مواقع نیز جانورانی که در حال نوشیدن آب به سمت این مکان ها می آیند ناخواسته به درون آب افتاده و تلف می شوند که اگر حصار داشته باشد چنین حوادثی نیز اتفاق نمی افتد.

صالحی افزود: خانواده هایی که به قصد کار یا تفریح به مراتع، باغات، سدها، آبگیرها و رودخانه ها می روند باید مواظب کودکان، نوجوانان و جوان خود باشند و آنها را به حال خود رها نسازند چراکه کوچکترین بی توجهی و غفلت، می تواند عواقب و پیامدهای تلخ و ناگواری را برای عزیزانشان داشته باشد که جز عمری حسرت و اندوه نصیب خانواده نشود.

رییس کمیته پیشگیری از غرق شدگی هیات نجات غریق و غواصی استان زنجان، گفت: افرادی که به فن شنا آشنا نیستند به هیچ وجه وارد آب نشوند چراکه این کار بسیار خطرآفرین بوده و ممکن است به مرگ ناباورانه آنان ختم شود.

به گزارش ایرنا، نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال (۱۴۰۰) پسری نوجوان که در منطقه بیر شهرستان ابهر به منظور شنا وارد استخر یکی از باغات شده بود دچار غرق شدگی شده و جان خود را از دست داد، ۱۵ اردیبهشت ماه همچنین جسد مردی در سد حسن ابدال زنجان کشف و برای تعیین علت تامه مرگ تحویل پزشکی قانونی شد ۲۴ اردیبهشت ماه نیز خواهر ۱۳ ساله ای که برای نجات جان برادر هشت ساله‌اش از غرق شدگی در بند آب کشاورزی، تن به آب زده بود به دلیل ناآشنایی با فن شنا جان خود را از دست داد.

پارسال (۹۹) تعداد غرق شدگان در آب سدها و رودخانه‌های استان زنجان (۱۲ اردیبهشت تا ۴ مرداد ماه ۹۹ ) به پنج نفر رسید.

جمعه /۱۲ اردیبهشت ماه ۹۹/ نیز یک جوان ۳۰ ساله از اهالی شهرستان خرمدره‌ به همراه یکی از دوستان و با استفاده از قایق، مشغول صید ماهی بود که ناگهان به درون سد کینه ورس شهرستان ابهر افتاد و به دلیل ناآشنایی با فن شنا، به زیر آب رفت که جسدش یک روز بعد پیدا شد.

سه شنبه /۱۷ تیر ماه ۹۹/ یک نفر از اهالی روستای سانسیز در شهرستان طارم و پنجشنبه /۱۹ تیر ماه ۹۹/ نیز جوانی حدود ۲۱ ساله از اهالی روستای کوهکن و جوان دیگری نیز در حین شنا در رودخانه قزل اوزن، جان باختند.

شنبه /۲۱ تیرماه ۹۹/ نیز جسد مرد ۳۰ ساله ای از سد تهم زنجان بیرون کشیده شد و مشخص شد این جوان غرق شده که به تنهایی به سد رفته بود در حین شنا دچار حادثه غرق شدگی شده است.

چهارم مرداد ماه ۹۹ نیز یک بیمار صرعی که دارای معلولیت ذهنی نیز بود بنا به دلایلی به داخل رودخانه روستای چهرآباد از توابع شهرستان زنجان سقوط کرده و بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار