رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۶ شهرستان این استان از جمله شهرستان زنجان رنگ زرد کرونایی به خود گرفته‌اند اما ۲ شهرستان دیگر همچنان قرمز هستند.
کد خبر: ۹۷۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 26 June 2021

دکتر پرویز قزلباش با اشاره به وضعیت کرونایی استان افزود: بر اساس آخرین آمار اعلام شده شهرستانهای ایجرود، خدابنده، زنجان، سلطانیه، طارم و ماهنشان زرد کرونایی بوده اما شهرستانهای ابهر و خرمدره قرمز هستند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۱۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که هشت مورد از این آمار مربوط به بستری‌های روز گذشته است.

این مسوول ادامه داد: شمار فوتی های کرونایی از زمان شیوع کرونا تاکنون به رقم یک‌هزارو ۴۹۴ نفر رسیده است و روز گذشته یک مورد فوتی در استان گزارش شد.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۸۲ هزارو ۶۷۵ نفر رسید که ۹۹ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

قزلباش افزود: موارد مثبت سرپایی در مقایسه های با هفته های گذشته قدری روند افزایشی یافته و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل های بهداشتی را تا مهار بیماری مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۹۲ هزارو ۲۹۰ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۹ هزارو ۶۱۵ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده و هشت هزار و ۷۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی اظهار داشت: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۶ هزارو ۸۴۴ نفر رسیده است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار