رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه از یک و نیم سال پیش ایده طرح پویش داده شده و با جدیت طرح دنبال شد، گفت: امروز در مرحله‌ای هستیم که طرح با همکاری بنگاه‌های خصوصی اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 26 June 2021

جلسه آغاز طرح پویش در دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد.

طرح پویش براساس اعلام نیاز صنایع مختلف بوده و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح علاوه بر اینکه در دوران طلایی زندگی خود این فرصت را دارند که همزمان با تحصیل، یک صنعت یا یک بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده تا هم از نظر تجربی صاحب مهارت و تجربه شده و هم از نظر علمی و دانش کاری، میدان استفاده از اندوخته های آکادمیک و ظرفیت های علمی خود را داشته باشند. با این کار امکان قرار گرفتن در اولویت استخدام بنگاه های اقتصادی یا صنایع مرتبط را برای اشتغال خود بوجود می آورند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در این جلسه با اشاره به رسالت‌های این دانشگاه در راستای مهارت‌آموزی دانشجویان گفت: طرح‌های موفقی در این باره در سایر کشورها اجرایی شده است اما در ایران برای نخستین بار اجرایی می‌شود.

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه از یک و نیم سال پیش ایده طرح پویش داده شده و با جدیت طرح دنبال شد اضافه کرد: امروز در مرحله‌ای هستیم که طرح با همکاری بنگاه‌های خصوصی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در ارتباط با شیوه اجرای طرح افزود: کشور ظرفیت اجرای چنین طرحی را دارد، موضوعی که تا حدودی مشکل نیروی کار متخصص بازار کار را حل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به فواید و برکات کشوری این طرح، گفت: با اجرای طرح پویش، قادر به ایجاد تحولی اساسی در آموزش عالی کشور شده و توانسته‌ایم نیروهای ماهر و متخصص تری برای صنایع و بازار کار تربیت کنیم و گام اساسی در ارتباط با تربیت نسل کارآفرین داشته باشیم.

وی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه های همه همکاران در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، آینده شغلی و هموار کردن زمینه‌های اشتغال دانشجویان است و در همین رابطه سعی بر این شده که همه محورهای آموزش و پژوهش کاربردی بوده و در راستای تقویت و همسویی با طرح پویش، پایش و رویش باشد.

در ادامه معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تشریح شیوه اجرای طرح پویش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح پویش تلاش دارد تا گام عملی در راستای تبدیل به دانشگاه کارآفرین و حرکت در مسیر حل مسائل صنعت، اشتغال همزمان دانشجویان با تحصیل، مهارت افزایی، فراهم کردن کمک هزینه تحصیل دانشجویان و هدفمند کردن پروژه های تحقیقاتی بردارد.

دکتر مهدی بازرگانی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این طرح یک فرد فارغ التحصیل دارای مهارت خواهد بود و و وقتی وارد بازار کار شد، مشکلی از نظر مهارت نخواهد داشت، بیان کرد: طرح پویش در واقع آموزش دوگانه است که فرد علاوه بر آموزش مهارت نیز یاد گرفته و زمینه حضور وی در بنگاه‎های خصوصی فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح حتی خوداظهاری شده و تست شخصیتی برای کشف استعدادهای شخص نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این طرح موانع قانونی رفع شده و مجوزهای لازم از ارگان‌های ذیربط از جمله فنی و حرفه‌ای اخذ شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: این طرح در راستای اجرای فصل ششم سند دانشگاه اسلامی و بستر سازی برای تحقق بند های اول و دوم سیاست های کلی اشتغال مبنی بر «ترویج و تقویت فرهنگ کار و تولید و کارآفرینی با بهره‌گیری از نظام آموزشی کشور» و «آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار (فعلی و آتی) و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی»،اجرایی می‌شود.

در ادامه کارآفرینان حاضر در جلسه به ارائه محوریت فعالیت خود پرداخته و برای اجرای طرح پویش اعلام امادگی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار