-سرپرست اداره‌کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: زنجان استانی است که جمعیت کیفری و جرائم در آن خیلی بالا نیست.
کد خبر: ۹۷۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 26 June 2021

حجت‌الاسلام حسین بنیادی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به طرح انتقال زندان زنجان به خارج از شهر، گفت: طبق قانون باید زندان بیرون از شهر مستقر شود و در مرکز استان باید بازداشتگاه عمومی، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه برای جرایم موادمخدر داشته باشیم.

وی افزود: برای انتقال زندان زنجان نیز اقدامات خوبی از سوی مدیران قبلی انجام شده و موضوع تفاهم‌نامه انتقال زندان‌ها به خارج از شهر آماده است.

بنیادی با اشاره به راه‌اندازی دادرسی الکترونیکی در استان زنجان، از کسب رتبه نخست کشور توسط استان زنجتان در این زمینه خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد اعزام مراجع قضائی زندان‌های استان از طریق دادرسی الکترونیکی انجام شده و ۱۳۱ نفر هم‌اکنون از طریق پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند که جرایم معین امکان استفاده از پابند دارند و محدوده تردد آن‌ها مشخص است.

سرپرست اداره‌کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه زنجان استانی است که جمعیت کیفری و جرایم در آن خیلی بالا نیست و دستگاه قضا تلاش کرده که ورودی زندان‌ها را کاهش دهدف گفت: نخستین فراوانی جرایم در استان موادمخدر و دومین آن سرقت است و کمتر از ۵۰ نفر زندانی خانم در زندان‌های استان هستند که جرایم آن‌ها شامل قتل، سرقت، موادمخدر و محکومیت‌های مالی است.

بنیادی افزود: تعداد زندانیان مربوط به نزاع نیز حدود ۷۰ نفر است اما با توجه به پیشینه مذهبی زنجان، این تعداد نیز زیبنده استان نیست و باید کاهش یابد. هچنین در استان زنجان زندانی سیاسی و امنیتی نداریم.

سرپرست اداره‌کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از تشکیل شورای حل اختلاف در زندان مرکزی، زندان ابهر و زندان خدابنده خبر داد و ادامه داد: ورودی پرونده‌ها به این شوراها ۳۳۸ پرونده بوده که ۱۷۴ مورد به صلح و سازش منجر و مختومه شده و ۱۶۴ فقره نیز به نتیجه‌ای نینجامیده است‌.

بنیادی متذکر شد: صلح و سازش در درون زندان‌ها از اولویت سازمان زندان‌ها است و تسریع فرآیندها، حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از مزایای آن به‌شمار می‌رو

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای زندانیان، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۷۴۵ نفر در ۲۶ رشته آموزشی ثبت‌نام کردند و از مهم‌ترین این رشته‌ها می‌توان به کشاورزی، دامپروری، پرورش گل، پرورش ماهی، سیم‌کشی ساختمان، عیب‌یابی خودرو، کفاشی، نانوایی سنتی و قلم‌زنی روی مس اشاره کرد و این مرکز وام خوداشتغالی به آموزش‌دیدگان اعطا می‌کند و زندانیان می‌توانند برای خود درآمد داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار