مدیر کل زندان‌های استان زنجان، با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در کانون های اصلاح و تربیت استان ،از انتقال زندان زنجان به خارج از شهر در سال‌های آینده خبر داد و گفت: در این زندان، زندانی سیاسی- امنیتی بعد از آزادی نرگس محمدی نداریم.
کد خبر: ۹۷۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 26 June 2021

حجت الاسلام حسین بنیادی، مدیر کل زندان های استان زنجان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استان‌های فاقد جرائم کیفری در سطح کشور است، اظهار داشت: اعتقادات دینی مذهبی باعث کاهش جرائم در این استان بوده است.

مدیر کل زندانهای استان زنجان، با بیان اینکه اولین فراوانی جرائم در استان زنجان مواد مخدر و دومین آن سرقت است، ادامه داد: زندانیان بند نسوان در استان زنجان زیر 50 نفر است.
بنیادی، بابیان اینکه از تعداد 338مورد پرونده 174پرونده منجر به سازش شده است، تصریح کرد: آمار نزاع های خانوادگی دراستان زنجان آمار بالایی نیست.
وی، در این باره خبر از حدود 70 تا 73مورد پرونده نزاع داد و گفت: در این مرکز تفکیک پرونده و یا آسیب شناسی پرونده وجود ندارد.
مدیر کل زندانهای استان زنجان، با اشاره به حمایت از خانواده های زندانیان در استان زنجان، تاکید کرد: حمایت از این خانواده ها در راستای اصلاح و تربیت از بدو ورود فرد به زندان با هدف حمایت و آسیب شناسی انجام می شود.
بنیادی، همچنین دراین زمینه از وجود آموزش 26رشته با محوریت تولید، اشتغال و در آمد زایی با باز دهی زود هنگام خبرداد و افزود: در پایان دوره های آموزشی به این افراد مدارک معتبر فنی و حرفه ای نیز اعطا می شود.
مدیر کل زندانهای استان زنجان، توانمند سازی در خانواده های زندانیان را مهم‌ترین هدف عنوان کرد و گفت: دراستان زنجان با پویش زنجان همدلی به همت رسانه های 201توسط ستاد دیه با مبلغ بالغ بر 5میلیاردی نفر زندانی در سال گذشته آزاد شدند.
بنیادی، خبر از نبود فوتی در بین زندانیان از کرونا ویروس داد و گفت: تمامی پروتکل های بهداشتی دراین مرکز رعایت می شود و خدمات دادرسی نیز به صورت الکترونیکی انجام می گیرد که بالغ بر 80 درصد اعزام‌های مراکز قضایی استان از طریق دادرسی الکترونیکی است.
مدیر کل زندان‌های استان زنجان، در پاسخ سئوال خبرنگار ایلنا درباره اشتغالزایی در چرخه کانون های اصلاح و تربیت استان نیز تاکید کرد: حرفه آموزی در زندان با داشتن شرایط و مجوز اعزام به کار انجام می شود.
بنیادی، با بیان اینکه این افراد در ماه حدود بین 600تا 1 میلیون تومان در آمد کسب می کنند، ادامه داد: تولیدات مسی و قلم زنی و بافندگی در زندانها برای زندانیان دارای شرایط دارای سود مالی بالایی است .
وی، با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد دارای شرایط کار و مجوز فعالیت شاهد 72 درصد رشد بودند که در صدد رساندن این میزان به 80 درصد در سال‌جاری هستیم.
وی، در پایان سخنان خود، جذب سرمایه گذار در این خصوص را برای افراد زندانی و توسعه تولیدات و اشتغالزایی مهم ارزیابی کرد و گفت: هدف اصلی حمایت از خانواده های این زندانیان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار