مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور زلزله 6.2 ریشتری سلطانیه همزمان با سی و یکمین سالگرد زلزله طارم توسط هلال احمر در این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 22 June 2021

به گزارش تابناک زنجان، سید قاسم موسوی در خبرنگاران اظهار کرد: شامگاه گذشته مانور ساعت صفر، زلزله در شهر سلطانیه با مشارکت همه شعبه‌های جمعیت هلال احمر استان زنجان به منظور تمرین آمادگی امدادی و سرعت عمل برگزار شد.

وی یادآوری کرد: مانور ساعت صفر زلزله به منظور تمرین آمادگی امدادی سرعت عمل و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی و پرسنل، داوطلبان جوانان جمعیت هلال احمر استان، با سناریویی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مانور، پس از اعلام گزارش زلزله فرضی با قدرت ۶.۲ ریشتری در ساعت ۱۹ شامگاه دوشنبه ۳۱ خرداد ماه در شهر سلطانیه به وقوع پیوست و بلافاصله نیروهای عملیاتی، تیم‌های واکنش سریع، امدادگران، کارمندان، داوطلبان و اعضای جوانان برای کمک رسانی فراخوان شدند.

موسوی ادامه داد: در این سناریو منطقه زلزله زده سلطانیه به هفت منطقه تقیسم شد و مسؤولیت امدادرسانی، ارزیابی خسارت، ارسال اقلام و مواد غذایی به هر کدام از شهرستان های استان محول شد.

وی افزود: منطقه یک ابتدای بین خیابان ولی عصر – میدان جانبازان – خیابان پیروزی و انقلاب با یک هزار و ۳۵۰ نفر جمعیت و ۴۲۰ خانوار، مسؤولیت امدادرسانی به هلال احمر شهرستان زنجان واگذار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: منطقه 2 زلزله نیز خیابان پیروزی- میدان امام خمینی- بلوار آزادی خیابان انقلاب تعیین شد که مسؤولیت‌های امدادرسانی به این منطقه نیز به هلال احمر شهرستان خرم‌دره با یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و ۳۸۰ خانوار واگذار شد.

موسوی با بیان اینکه مسؤولیت منطقه ۳ شهر سلطانیه بر عهده هلال احمر شهرستان طارم گذاشته شد، اظهارداشت: این منطقه، یک هزار و ۱۵۰ نفر ۳۶۰ خانوار را در خود جای داده است.

وی افزود: منطقه ۴ سلطانیه محدود به خیابان گنبد در شرق – خیابان تختی در جنوب – خیابان انقلاب در شمال – بلوار آزادی در غرب با ۳۵۰ خانوار یک هزار و ۱۰۰ خانوار دارد که شهرستان ماهنشان مسؤول امدادرسانی به ساکنان متاثر از زلزله این منطقه بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، منطقه ۵ زلزله شهر سلطانیه را محدود به خیابان جمهوری در شمال و پارک معلم در غرب بیان کرد که مسؤولیت‌های امدادرسانی به هلال احمر شهرستان خدابنده واگذار شد.

به گفته موسوی، این منطقه یک هزار و ۲۰۰ نفر ۳۹۰ خانوار را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت امدادرسانی به منطقه ۷ به هلال احمر شهرستان ابهر داده شد، ادامه داد: این منطقه محدود به پارک بسیج در شمال، محدود به بلوار آزادی در شرق با ۳۵۵ خانوار و یکهزار و ۱۰۰ نفر جمعیت است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مانور ساعت صفر فرمانده عملیات هر شهرستان در هر منطقه تعیین و ساعت دقیق اعزام نیز بررسی شد.

موسوی یادآوری کرد: در زلزله فرضی شهرستان سلطانیه، نقشه منطقه، برنامه‌های عملیاتی، محل استقرار نیروها، تعداد نفرات تیم‌ها به تفکیک و اسامی نفرات هر تیم بررسی شد.

وی اظهارداشت: علاوه بر این نیز تعداد خودروهای امدادی، خودروهای انتقال تیم‌های عملیاتی، خودروهای حمل چادر و تعداد چادرها برای اسکان و ارزاقی که باید توزیع شود بررسی و تبیین شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تهیه اطلاعاتی از منطقه زلزله و ارائه گزارش‌ها، برآورد و نیازهای اضطراری بررسی، اطلاع رسانی لحظه‌ای به استان، اعلام نیاز اضطراری جستجو و نجات، فرماندهی عملیات و ارائه گزارش از خدمات امداد و نجات ارائه شده از دیگر مراحل برنامه‌ای این عملیات تمرینی بود.

موسوی خاطرنشان کرد: این مانور با هدف تمرین آمادگی امدادی و سنجش میزان تاب آوری نجاتگران در مواجهه با عملیات‌های امداد و نجات، ایجاد آمادگی بیشتر و افزایش توان عملیاتی نیروها انجام شد.

گفتنی است، مقوله‌های بیان شده در مانور زلزله فرضی 6.2 ریشتری شهرستان سلطانیه به صورت دورمیزی با حضور روسا، کارکنان، امدادگران، اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر در شهرستان‌های خدابنده، خرم دره، ابهر، طارم، ماهنشان، ایجرود و زنجان به صورت دورمیزی از طریق ویدئو کنفرانس بررسی و تبیین شد.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه مانور دور میزی در شهرستان های خرم دره، خدابنده و طارم با سناریوهای سیل و زلزله برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار