از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۱ هزار و ۱۵۷ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۸۳ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 13 June 2021

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۵۱۲ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۹۷۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۱ هزار و ۶۴۵ مورد بوده است که ۱۲۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۱ هزار و ۱۵۷ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۱۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۱ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۵۲۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

در استان زنجان آمادگی کامل برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این مطلب که در استان زنجان آمادگی کامل برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات وجود دارد اعلام کرد: پروتکل‌های بهداشتی مدون و بسیار خوبی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در سطح استان آماده شده است.

پرویز قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان گفت: واکسن‌های جدید وارد کشور شده و در حال توزیع است و با توجه به اینکه استان زنجان، مرکز شمال‌غرب تامین و توزیع واکسن است، به زودی واکسن‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

وی افزود: در استان آمادگی لازم وجود دارد تا به محض ورود واکسن‌های جدید در اسرع وقت، دزهای بعدی نیز تزریق شوند و برای تزریق دزهای بعدی حتما در سطح شهرستان‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد و براساس گروه‌های سنی واکسیناسیون را در اسرع وقت و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ادامه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه در طی این مدت عوارض شدیدی در استان با تزریق واکسن مشاهده نشده است، گفت: دز دوم نیز مانند دز اول است و نکاتی که برای دز اول لازم بود باید برای دز دوم هم رعایت شود و فردی که دز اول واکسن را دریافت کرده ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد، ولی گاها ممکن است علایمی مانند درد در محل تزریق، سر درد خفیف و ... ایجاد شود و اگر بعد از تزریق علایم جدید و یا به صورت طولانی مدت ایجاد شود، حتما به پزشک مراجعه شود.

قزلباش در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران افزود: در مورد دستورالعمل ابلاغی برای برگزاری انتخابات نیز ما جزو استان‌هایی بودیم که حتی قبل از پروتکل‌های کشوری، پروتکل‌های بهداشتی مدون و بسیار خوبی در سطح آماده شده است و در کمیته‌های فرماندهی استان نیز برای مقابله با کرونا هماهنگی‌های لازم انجام شده است در استان زنجان آمادگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات وجود دارد و نظارت در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ارگان‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه در پاسخ به سوال مردمی مبنی بر اینکه علائم بیماری کرونا در چه صورتی خطرناک است، گفت: در وهله اول، فرد باید مطمین شود که علائم ظاهر شده در وی، مربوط به بیماری کروناست و سپس اقدامات لازم برای قرنطینه‌ی خود را انجام دهد و اگر این علائم از جمله تب، تنگی نفس، سردرد و بدن درد تشدید گردد و در روند عادی زندگی اختلال ایجاد کند و آزاردهنده باشد، طبیعتا فرد باید به پزشک مراجعه و تا زمان رفع علائم تحت نظر پزشک باشد.

قزلباش از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به شدت ابراز نگرانی کرد و افزود: در صورت ادامه این روند، طی هفته‌های آتی به سمت موج پنجم کرونا پیش خواهیم رفت و در اینصورت، دوباره شاهد تعطیلی کسب و کارها خواهیم بود به همین دلیل انتظار داریم، همه شهروندان با تمام توان خود برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار