رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد؛
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می شود و ایجاد اختلاف از درون کشور است.
کد خبر: ۹۷۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ 14 June 2021

عزت الله اکبری شامگاه یکشنبه در دیدار با شماری از فعالان اقتصادی زنجان در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی استان سرمایه گذاران بسیار خوب و پای کاری دارد.

وی با بیان اینکه زنجان در مسیر کریدور چند استان قرار گرفته است، افزود: این رفیت برای استان بسیار می‌تواند مفید واقع شود و باید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود استان برای توسعه استفاده شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مشارکت مردم در صحنه‌هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن را بیمه کننده نظام از نظر سیاسی است.

اکبری با بیان اینکه این حضور نشان از پتانسیل مردمی است، تاکید کرد: با استفاده از پتانسیل مردمی در اقتصاد، صنعت، تولید، معدن و در بسیاری از موارد دیگر مانند دیپلماسی هم استفاده کرد.

وی ابراز داشت: در مجلس یازدهم کارهای اساسی انجام داده‌ایم و بحث دیپلماسی اقتصادی را برای اولین بار در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کردیم و در حال نهایی کردن طرحی با عنوان الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی هستیم.

اکبری لزوم توسعه و نهادینه شدن دیپلماسی اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه سفارتخانه نقش اصلی را در این زمینه دارند، گفت: سفارتخانه‌های ما هیچ خروجی ندارند و ما درصدد هستیم که چهره آنها را نیز، تولیدی، اقتصادی، صنعتی و معدنی کنیم تا در دنیا ما را به این شکل بشناسند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: هیچ فعال اقتصادی هم نباید زندانی شود و بلکه در صورت نیاز باید به ایجاد خط تولید و یا کارخانه دیگر محکوم شود چون زندانی کردن یک تولید کننده و کارخانه‌دار اصلاً عقلانی نیست و نگاه ما این است که اگر ظرفیت مردمی را وارد عمل کنیم کشور از هر نظر بیمه می‌شود.

اکبری گفت: ۹۸ درصد مشکل کشور در قوانین و مقرراتی است که اجرا نمی‌شود و این قوانین در قالب بخشنامه مانده چون وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با هم در حال دعوا هستند.

وی ادامه داد: تمام تلاش و برنامه ما این است که در کنار شما فعالان اقتصادی و تولیدی باشیم و هدفمان این است که در گزینش وزرا و مدیران جامعه اقتصادی، از فکر و ایده فعالان حوزه اقتصاد استفاده کرده و گزینه مناسبی که معرفی می‌کنید را روی کار بیاوریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها را باید به شکل هدفمند مدیریت کرد و بر آنها فئق آمد، گفت: تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می‌شود و ایجاد اختلاف از درون کشور است.

اکیری با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که بخش خصوصی با ایجاد اشتغال باری از دوش دولت بر می‌دارد، افزود: هدف از سفرهای استانی ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت فعالان اقتصادی در کنار دولت است.

اکبری افزود: انتخابات یک انتخاب و البته حق طبیعی هر شخصی است و ما اگر همه دقیق باشند و تحت تأثیر حرف‌های غیر منطقی و غیر اصولی قرار نگیرند و هدف ما ایجاد انسجام بین فعالان اقتصادی در سراسر کشور است.

وی با بیان تاکید بر در انتخاب وزای اقتصادی از نظرات فعالان این حوزه استفاده شود، گفت: در گزینش وزرا و مدیران جامعه اقتصادی، از فکر و ایده فعالان حوزه اقتصاد استفاده کرده و گزینه مناسبی که معرفی می‌کنید را روی کار بیاوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار