با حضور کارشناسان بسیج جامعه کشاورزی در "طرح همگام با کشاورز" ۱۵ هزار هکتار از اراضی گندم دیم و آبی شهرستان زنجان تحت پایش و رصد آفت سن قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 09 June 2021

جلسه هم‌اندیشی طرح بسیج همگام با کشاورز استان ظهر امروز با حضور برخی مسئولان سپاه پاسداران، جهاد کشاورزی استان و کارشناسان بسیجی فعال در طرح مذکور برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحثی که همواره باید به آن توجه داشت بحث امنیت غذایی است که در این بین تولیدات کشاورزی از مهمترین محور‌های رسیدن به این امر است که در نهایت می‌تواند در ایجاد محور‌های استقلال اقتصادی و رونق تولید نیز موثر باشد.

وی با بیان اینکه بسیجیان همواره در همه عرصه‌ها در بحث محرومیت‌زدایی حضور دارند، افزود: حضور کارشناسان تربیت شده در رشته کشاورزی در کنار کشاورزان و تولیدکنندگان می‌تواند در دستیابی به محصولی با کیفیت بیشتر و کمیت بالاتر کمک نماید که خوشبختانه با همراهی برخی مسئولان در استان زنجان نیز طرح آغاز شده که امیدواریم که مثمر واقع شود.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در روز‌های پیش‌رو انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد، گفت: انتخابات در هر کشوری برای آن کشور یک فرصت است و هر چند سال یکبار برگزار می‌شود تا مردم در تعیین سرنوشت خود تصمیم‌گیری نماید. با اینکه گاها نامزد‌ها شعار‌هایی می‌دهند که امکان عملی شدن وجود ندارد اما مردم باید با شناسایی فردی اصلح در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای انتخابات پیش‌رو از واژه تحول استفاده بسیاری کرده‌اند، گفت: این واژه از لحاظ لغوی به معنای تغییر و موقعیت ایجاد تغییر است بنابراین برای اینکه این تغییر ایجاد شود باید مردم حضور حداکثری و پر‌شوری داشته باشند تا تغییر را ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از موانع پیش‌روی کشور برداشته شده اما هنوز موانعی نیز در مسیر پیشرفت وجود دارد، عنوان کرد: رفع موانع و ایجاد فرصت‌ها با تکیه بر نیرو‌های داخلی میسر می‌شود البته شاید نتوان در یک مسیر طبیعی به یکباره به تمام اهداف دست یافت اما همواره مسیر‌های میانبری وجود دارد در راستای رسیدن به اهداف موثر واقع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در این عرصه کنونی نیازمند تحول انقلابی هستیم و هر زمان با تفکر تحول انقلابی پیش رفته‌ایم قسمت اعظمی از مشکلات حل شده است، بیان کرد: مردم سلحشور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پای صندوق‌های رای حضور داشته‌اند و یقیناً در انتخابات ریاست جمهوری نیز حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

در ادامه جلسه فرهاد امندی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز امسال با حضور بسیجی‌وار و علاقه‌مند 220 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی آغاز شده است، گفت: کارشناسان در زمینه کاشت، داشت و برداشت گندم که به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک است کشاورزان را راهنمایی و همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اجرای طرح در استان موفقیت‌آمیز بوده است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا در ادامه طرح محصولات مزیت‌دار دیگر همچون زیتون و انگور نیز تحت پایش کارشناسان قرار گیرد تا محصول سالمی به لحاظ کیفی وارد بازار مصرف شود.

افزایش تولید گوشت قرمز

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر در طرح بسیج همگام با کشاورز افزایش تولید گوشت قرمز و خودکفایی در این زنجیره با ارزش غذایی است، تصریح کرد: سال گذشته 36 هزار راس دام سبک و سنگین توسط کارشناسان علوم دامی مورد پایش قرار گرفتند و امسال نیز بیش‌ از 141 هزار راس دام که 10 درصد دام استان را پوشش می‌دهد توسط کارشناسان مورد رصد و پایش مستمر قرار خواهند گرفت با این وجود 228 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته علوم دامی و دامپزشکی در طرح حضور دارند و در حال ارائه خدمات به دامداران سطح استان هستند.

همین‌طور هادی یاسر، مسئول کانون بسیج مهندسین شهرستان زنجان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه طرح همگام با کشاورز شهرستان زنجان از امسال آغاز شده است، گفت: قبل از آغاز طرح کارشناسان توسط برخی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی آموزش دیده و دوره لازم را گذرانده‌اند.

وی با اشاره اینکه نزدیک به دو ماه است که کارشناسان کاملاً جهادی در عرصه حضور دارند و با کم‌ترین انتظار و توقع در حال خدمت‌رسانی‌ هستند، بیان کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان زنجان 19 نفر از کارشناسان در حدود 15 هزار هکتار از اراضی گندم دیم و آبی استان را به لحاظ آفت سن و بیماری‌ها تحت پایش و رصد مستمر قرار داده‌اند.

مسئول کانون بسیج مهندسین شهرستان زنجان با اشاره به اینکه این طرح گام مهمی در رسیدن به امنیت غذایی خصوصاً از لحاظ محصول استراتژیکی همچون گندم است، گفت: نظارت و پایش مزارع گندم به شکل مستمر در حال انجام است و ناظران استانی نیز رصد کامل بر عملکرد کارشناسان بسیجی دارند.

وی با بیان اینکه در سال پیش رو در حدود 30 هزار هکتار از اراضی گندم دیم و آبی شهرستان زنجان با حضور 36 نفر از کارشناسان مورد پایش قرار خواهد گرفت، خاطر‌نشان کرد: همچنین طرح کلینیک سیار دامپزشکی نیز به شکل گسترده‌تر مجددا آغاز خواهد شد تا بتوان بار دیگر تاثیرات مثمر آن را در بخش دام استان به وضوح مشاهده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار