رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق آخرین آمار ارائه شده، وضعیت کرونایی شهرستان خرمدره قرمز، ابهر و زنجان و نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان زرد هستند.
کد خبر: ۹۵۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 03 April 2021

 

دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان ۳۰۷ بیمار در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که ۱۰ مورد از این آمار مربوط بستری‌های روز گذشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۵۳ هزارو ۹۵۵ نفر رسیده است.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی به ۴۶ هزارو ۷۵۳ نفر رسید که ۴۵۳ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار موارد مثبت سرپایی استان روند افزایشی دارد و بخشی از این موضوع به دلیل افزایش تست های کرونا در سطح استان است اظهار داشت: تعلل و غفلت از پروتکلهای بهداشتی می تواند مشکلات زیادی را در این خصوص ایجاد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طی مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۲۰۱ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که بر اساس گزارش‌های اعلام شده روز گذشته یک مورد فوتی در استان ثبت شد.

وی اظهار داشت: طبق گزارش های اعلام شده از زمان شیوع کرونا تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای هفت هزارو ۲۰۲ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و پنج هزار و ۹۵۱ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش افزود: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک، به عدد ۲۰ هزارو ۹۹۸ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش ترددها موجب شرایط کنونی بیماری در استان شده است خاطرنشان کرد: آمارها از افزایش شمار مبتلایان سرپایی و بستری به ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن حکایت دارد که توجه عموم به این مهم امری بسیار ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار