رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تمهیدات مورد نیاز از قبیل تامین تجهیزات و سموم برای مبارزه با آفت ملخ در این استان اندیشیده شده است.
کد خبر: ۹۵۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 03 April 2021

 

جواد تاراسی افزود: ملخ‌ها از جمله خطرناک‌ترین آفات محصولات کشاورزی هستند که به علت تنوع گونه‌ای و تغذیه‌ای می‌توانند به فرآورده‌های زراعی، باغی مراتع و جنگل‌ها خسارت وارد کنند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که کانون ملخ‌ها دور از مزارع و بیشتر در مراتع است کشاورزان تمایلی به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغات ندارند به همین جهت آفات عمومی تلقی می‌شوند.

تاراسی با بیان اینکه کانون‌یابی‌های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است، افزود: هم اکنون اکیپ‌ها در عرصه ها و مراتع مشغول فعالیت هستند و کانون‌ها را شناسایی می‌کنند.

وی گفت: در سال زراعی گذشته به دلیل تامین اعتبار به موقع و اقدامات انجام شده، مبارزه با آفت‌های محصولات کشاورزی در این استان، موفقیت آمیز بوده و امسال نیز با تدابیر صورت گرفته، همین روند ادامه دار است.

تاراسی افزود: سال گذشته مبارزه با آفت ملخ در حدود ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به ویژه در شهرستان طارم انجام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پایش اراضی و مزارع گندم این استان برای مقابله با آفت سن خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی ها بیش از ۱۰۰هزار از مزارع برای مقابله با این آفت در استان سم‌پاشی می‌شود.


منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار