معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تست کرونا در بخش سرپایی از نوع پی سی آر در استان انجام می‌شود و این نوع تست ها زمان بر و هزینه بر بوده بطوری که برای هر تست ۲۰۰ هزار تومان صرف می شود.
کد خبر: ۹۵۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲ 03 April 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، دکتر محمدرضا صائینی افزود: در صورت عدم کنترل وضعیت و تداوم این روند دانشگاه علوم پزشکی استان توان پرداخت مبالغ تست را ندارد.

وی یادآور شد: بر اساس محاسبات انجام گرفته روزانه ۶۰۰ میلیون تومان برای آزمایشهای کرونایی هزینه می شود و هیچ دانشگاهی این میزان تست را در سطح کشور انجام نمی دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه این واحد دانشگاهی برای خرید کیت های آزمایشی دقت نظر ویژه ای دارد اضافه کرد: این دانشگاه تقاصا دارد در صورت حمایت های استانی خارج از سامانه، کیت های با کیفیت و مطمئن تر خریداری کند.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال قبل، میانگین بستریهای کرونایی ۲۵ نفر و میزان رسوب بیمار در بیمارستان های استان ۱۳۲ نفر بود، اظهار داشت: در زمان حاضر بستری ها به ۶۶ نفر رسیده و رسوب بیماری نیز به ۲۶۶ نفر، یعنی به ۲ برابر افزایش یافته است.

صائینی افزود: این وضعیت بسیار خطرناک بوده چرا که سال گذشته مردم در پویش های مختلف مربوط به این بیماری شرکت می کردند و ترددها به ویژه در بین شهرها بسیار محدود شده بود و در واقع برای مقابله با این ویروس خطرناک مشارکت فعالانه ای داشتند حتی کمترین حوادث جاده ای نیز در همین سال به ثبت رسید.

این مسوول ادامه داد: متاسفانه با آغاز تعطیلات نوروزی ترافیک جاده ای در استان با رشد فزاینده ای همراه شده بطوری که در یک روز فقط در یکی از بیمارستان های شهر ۲۵۰ مورد ترافیکی مورد ویزیت، بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

وی یادآوری کرد: به عبارتی دیگر در مدت مشابه پارسال ظرفیت بیشتری برای خدمات رسانی به کرونایی ها وجود داشت اما با این وضعیت مسائل دیگری مانند تصادفات شمار مراجعه کنندگان را افزایش داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان در خصوص رنگ بندی کرونایی شهرهای استان نیز گفت: در زمان حاضر رنگ کررونایی شهرهای زنجان، خرمدره و ابهر نارنجی شده است که محاسبان نشان می دهد این وضعیت در طارم نیز رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: نسخه فعلی این وضعیت، اعمال محدودیت، برای گروههای شغلی سه و چهار، مراسم های مختلف، فعالیت ادارات و تداوم آموزش مجازی بوده و از طرفی فعالیت های فرهنگی از قبیل برگزاری نماز جمعه، مساجد، نمازهای یومیه و آئین های مذهبی تعطیل و ترددها نیز بر اساس مصویات ستاد ملی کرونا عمل خواهد شد.

به گفته وی، مراقبت، بیمار یابی، رهگیری مبتلایان کرونایی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری های بین بخشی با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار