مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اجازه برپایی چادر مسافرتی در هیچ مکانی داده نمی‌شود و اقامتگاه‌های غیرمجاز هم از سوی مأموران فرماندهی انتظامی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان رصد و نسبت به پلمب چنین مراکزی اقدام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 22 March 2021

 

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری فراگیرکه متأسفانه این موضوع موجب آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری شده است با همکاری و هماهنگی‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان، قطعاً شاهد تغییر رویه و رویکرد و همچنین هماهنگی‌های بیشتری خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: اجازه برپایی چادر مسافرتی در هیچ مکانی داده نمی‌شود و اقامتگاه‌های غیرمجاز هم از سوی مأموران فرماندهی انتظامی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان رصد و نسبت به پلمب چنین مراکزی اقدام می‌شود.

او ادامه داد: در ایام نوروز با همکاری نیروی انتظامی و تشکیل تیم‌های نظارتی تمامی گروه‌های غیرمجاز گردشگری، تورها و فعالیت‌های مجازی پایش و طبق تبصره 2 ماده هفت قانون توسعه ایران‌گردی و جهانگردی با افراد خاطی بدون اغماض برخورد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ارجمند در حوزه عملکرد میراث فرهنگی اعلام کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت عمومی در صیانت از آثار تاریخی، مرمت مستمر تزیینات داخلی و خارجی و ارگ گنبد سلطانیه، مرمت‌های مستمر در راسته‌های بازار تاریخی زنجان، پاک‌سازی و حفاظت از مردان نمکی با همکاری دانشگاه بوخوم آلمان و موزه فرانکفورت، انجام مرمت‌های اضطراری در مساجد و اماکن مذهبی استان، مرمت اشیاء تاریخی و صدور مجوزهای مجموعه‌داری، حفاظت و مرمت، ثبت حرائم و ثبت آثار تاریخی و طبیعی در فهرست ملی که رشد خوبی را تجربه کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه صنایع‌دستی بیان کرد: حمایت همه‌جانبه از هنرمندان و صنعتگران، برنامه‌های اشتغال‌زایی با توسعه کارگاه‌های ملیله، مس، چاقو و گیوه، توسعه صادرات و ایجاد تفاهم‌نامه‌هایی با سایر دستگاه‌ها، ایجاد و افتتاح بازارچه‌های صنایع‌دستی، برگزاری وبینارهای آموزشی مجازی برای شاغلان صنایع‌دستی، صدور کارگاه‌های انفرادی و گروهی قاطعانه در دستور کار است.

ارجمند ادامه داد: پاسخگویی بهتر به تقاضاها در حوزه تأسیس بوم گردی‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، ایجاد تأسیسات گردشگری و هتل‌­ها، افتتاح مجتمع خدمات رفاهی و روند اجرای پروژه‌های زیرساختی در شهرستان‌ها شتاب بیشتری یافته است و برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان این صنعت در استان انجام یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار