مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از افزایش سرانه دریافتی ایتام زنجانی به 905 هزار تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 21 March 2021

 

هدایت صفری اظهار کرد: رویکرد جدید کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مددجویان توانمندسازی آنهاست و در این زمینه اقدامات موفقی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به رویکرد اصلی و اولویت مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های مددجو تصریح کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان بوده و برنامه‌های توانمندسازی این نهاد با هدف تکریم و ارتقای عزت نفس و کرامت انسانی نیازمندان اجرا می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان در حوزه اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده‌های مددجو سرمایه‌گذاری شده است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در کنار توجه به معیشت و نیازهای فوری و ضروری جامعه هدف این نهاد، با جاری کردن فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده‌های عزیز تحت حمایت، زمینه درآمدزایی، خوداتکایی و استقلال معیشتی و درآمدی آنان را فراهم کرده تا تکریم واقعی اقشار نیازمند از این طریق محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکت‌های مردمی در سالجاری بیش از ۱۰۰درصد تحقق یافته است، اضافه کرد: میانگین سرانه ماهیانه دریافتی فرزندان ایتام تحت حمایت از محل کمک خیران نیز به بیش از ۹۰۵ هزار تومان و بالاتر از میانگین کشوری در این بخش افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه خدمات موردی کمیته امداد در کنار خدمات مستمر این نهاد در بخش های مختلف از جمله درمانی، معیشتی، تحصیلی و آموزشی، مسکن، اشتغال و... به منظور کمک به رفع مشکلات و نیازهای ضروری خانواده‌های عزیز تحت حمایت به آنها ارائه می‌شود، افزود: براساس آمارهای موجود ۱۳ هزار و ۲۲ مددجوی تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند در ۱۱ ماهه سالجاری از خدمات موردی این نهاد در بخش های مورد نیاز شناسایی شدۀ آنان، بهره مند شده اند.

صفری با بیان اینکه جامعه هدف بهره‌مند از خدمات موردی و ضروری کمیته امداد در ۱۱ ماهه سالجاری در قالب مددجویان کمک معیشت‌بگیر و خانواده غیر تحت پوشش بهره‌مند از نظام حمایتی تک و چند خدمتی این نهاد بوده است، اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده یک هزار و ۵۰۰ مورد از خدمات موردی و ضروری به خانواده‌های غیر تحت حمایت به ویژه افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا ارائه شده است.

وی همچنین ادامه داد: به منظور ارائه خدمات موردی و کمک به رفع نیازهای ضروری و فوری خانواده‌های عزیز تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند بیش از یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان هزینه شده است.

صفری با بیان اینکه منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات موردی به خانواده‌های عزیز تحت حمایت و اقشار نیازمند از طریق اعتبارات این نهاد و هم افزایی آن با کمک‌های مردمی تأمین می شود، تصریح کرد : بر اساس آمارهای موجود بیش از ۷۴۱ میلیون تومان از منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات موردی و اورژانسی به جامعه هدف این نهاد از محل کمک‌های مردمی تأمین و به گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند پرداخت شده است.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار