استاندار:
استاندار زنجان گفت: برای تنظیم بازار از امروز/سه شنبه/ توزیع روغن نباتی و مرغ با هدف عادی شدن شرایط در استان توزیع می شود، اینکه در جایی صف‌هایی بسیار محدود ایجاد شده، چندان جای نگرانی نیست و در این میان نظارت‌ها تشدید می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 16 March 2021

 

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم باراز استان با اشاره به مشکلات توزیع روغن نباتی در زنجان افزود: بر این اساس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف است، بصورت دقیق آماری از چگونگی روند توزیع این اقلام در ماههای گذشته تا اکنون را ارائه دهد.

این مسوول، با تاکید بر اینکه اشکال بوجود آمده نیز باید رفع شود، ادامه داد: با تشکیل تیم هایی در شهرستان ها و با هدایت معاونت اقتصادی استانداری زنجان از امروز بصورت ویژه در امر تنظیم بازار وارد عمل می شوند و حتی معاونان و مدیران کل استانداری نیز آمادگی دارند برای نظارت های بیشتر با این تیم ها همراه باشند.

وی، با اشاره به اینکه نظارت میدانی تیم های ویژه در امر تنظیم بازار بیش از گذشته تشدید می یابد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی، بسیج اصناف و بازرسان صمت نیز باید بر این موضوع ورود جدی داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه شان تعزیرات رسیدگی به پرونده های متشکله است، ادامه داد: شرایط کنونی ایجاب می کند، همه دستگاه‌های متولی امر در خصوص تنظیم بازار و مشکلات بوجود آمده به صورت میدانی وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه نظارتی استان نیز باید بر امر توزیع و خروج احتمالی کالاهای اساسی مردم از قبیل مرغ و روغن نباتی نظارت و کنترل جدی داشته باشند، گفت: در توزیع مایحتاج عمومی مردم هرگونه خللی خلاف بوده و این مهم در عرصه های دیگری نظیر پوشاک نیز اهمیت دارد و بر صنوف مربوطه باید نظارت بیشتری اعمال کند.

حقیقی افزود: هر گونه گرانفروشی و اختلاف قیمت در استان مورد پذیرش نیست، بنابراین هر فردی به چنین کار مبادرت کند، واحد او تا پایان تعطیلات نوروزی پلمب می شود که این کار با نظر تعزیزات حکومتی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا از تعزیزات حکومتی استان نیز انتظار بر این است که بلافاصله به حکم صادره متخلفان اقدام کند، تا آثار و کارآیی لازم را به همراه داشته باشد، در این زمینه علاوه بر اینکه واحد متخلف بدون مصامحه و تعلل پلمب می شود، با مسوول صنف مربوطه نیز برخورد خواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با هر گونه احتکار به شدت برخورد می شود، گفت: بروز چنین رفتارهایی در ابعاد بزرگ و یا کوچک ظلم بوده و اجازه چنین کاری داده نخواهد شد.

حقیقی خاطرنشان کرد: هر گونه تعلل و سستی در امر نظارت و کنترل کالاهای اساسی مردم به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید بصورت قاطعانه ورود کرد و این مهم بصورت میدانی رصد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به توزیع میوه شب عید از امروز /سه شنبه/ بصورت گسترده در سطح شهر و مرکز تعیین شده گفت: این مهم بر اولویت های اعلام شده مبنی بر مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه نباید در توزیع به موقع میوه شب عید تعللی انجام گیرد، ادامه داد: عموم مردم این نوع محصول را بیشتر در روزهای پایانی عید نوروز خریداری می کنند و توزیع میوه پس از این زمان فایده ای ندارد.

حقیقی خاطرنشان کرد: در صورت عدم توزیع به موقع اقلام، شهروندان به دلایل مختلف مجبورند میوه شب عید را با قیمت های متفاوت تری خریداری کنند و همین مساله به انباشت میوه های شب عید در استان منتهی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار