بیش از ۳دهه از کلنگ‌زنی پروژه فاخر سبزه‌میدان زنجان می‌گذرد و سرانجام رئیس شورای شهر و شهردار زنجان وعده افتتاح این پروژه را تا شهریور ۱۴۰۰ داده‌اند.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 23 February 2021

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سبزه میدان واژه‌ای آشنا برای بیش‌تر زنجانی‌ها است که در بافت مرکزی شهر جا خوش کرده و سبب ثبت خاطراتی تلخ و شیرین برای مردم این دیار شده است. پروژه نزدیک به 32 سال پیش در نیمه دوم سال 67 بنا به تصمیم مدیران شهری به امید اینکه یکی از نماد‌های فاخر کشور در این استان شکل گیرد، استارت خورد. اما این پروژه نام آشنا در طول این سال‌ها بدون هیچ پیشرفتی در حد همان کلنگ‌زنی را پشت سر گذاشت و تبدیل به عرصه‌ بی‌نظیری برای وعده‌های تو خالی مدیران استانی شد در هر دوران شهردار، استاندار و اعضای شورای شهر بر سر کار آمدند تا بلکه بتوانند برای حفظ منزلت سیاسی خود دیوار کج رفته تا ثریا را در پروژه تاریخی سبزه‌میدان حفظ کنند اما دریغ از اینکه حتی آجری روی آجر نرفت.

بعد از شکل‌‌گیری شورای شهر در دوره پنجم و انتخابات شهردار تصمیماتی برای اجرای آن با سطحی محدود‌تر نسبت به گذشته گرفته شد. در این مسیر نیز باز هم مشکلات فراوانی به‌وجود آمد به طوری که انتخابات شرکت مورد پذیرش در مناقصه خود با چالش‌هایی اساسی همراه شد. از سوی دیگر اتفاقاتی در بدنه مدیریت شهرداری و برخی اعضای شورای شهر رخ داد و بار دیگر سبزه میدان را دچار تنش کرد. به طوری که در این راستا بنا به گفته دادستان زنجان اگر قوه قضائیه در مناقصه سبزه میدان ورود نمی‌کرد قریب به 50 میلیارد تومان اعتبار، در اجرای پروژه توسط مسئولان وقت به یغما می‌رفت که البته در این زمینه 11 عضو اصلی نیز شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد.

با تمام این‌ فراز و نشیب‌ها پروژه سبزه‌میدان در هسته مرکزی شهر زنجان با روندی آهسته شروع به ساخت و ساز کرد اما بعد از گذشت ماه‌ها از استارت نهایی باز هم پیشرفت پروژه برای مردم آنچنان که باید ملموس نشده است. با این حال وعده‌های متفاوتی از زمان به سرانجام رسیدن این پروژه توسط مسئولان مختلف ارائه شده و سوال این است که آیا وعده به سرانجام رسیدن این پروژه در موعد مقرر شکل واقعیت به خود خواهد گرفت؟ یا همانند بسیاری از پروژه‌های دیگر استان زنجان تنها بر روی کاغذ ترسیم شده و در عمل قابلیت اجرایی نخواهد داشت؟ در نهایت انتظار 32 ساله مردم شهر زنجان در تکمیل سبزه‌میدان چه زمانی شکل واقعیت به خود خواهد گرفت؟

وی با اشاره به افتتاح پروژه سبزه میدان در سال آینده افزود: به لطف خدا وعده قطعی ما برای اتمام پروژه سبزه‌میدان شش ماهه نخست سال 1400 است و امیدواریم این امر در موعد مقرر محقق شود.

از سوی دیگر هم حبیب یگانه شهردار در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص افتتاح پروژه سبزه میدان، اظهار کرد: طبق قرارداد اولیه کار، اتمام پروژه در زمان شهریور ماه سال 1400 اتفاق خواهد افتاد و تلاش ما در این راستا است که این اتفاق در وعده خود رقم بخورد.

وی افزود: تعدادی طرح جدید برای این پروژه ارائه شده است، علاوه بر آن اصلاحاتی برای پروژه نیاز بود که بر این اساس مشغول پیگیری امور هستیم که بدون وقفه پروژه را به نتیجه برسانیم.

با تمام این‌ها، تنها می‌توان امیدوار بود که پروژه فاخر 32 ساله زنجان که در طول سال‌ها در چاله بی‌تدبیری گیر کرده بود با وعده‌هایی که مسئولان امر می‌دهند این‌بار شکل واقعیت به خود بگیرد و تا شهریور 1400 افتتاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار