کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به منطقه و کاهش محسوس دما، کماکان هوای سرد و زمستانی تا پایان هفته جاری در این استان حاکم خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 20 February 2021

 

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم زنجان در اغلب نقاط این استان با ورود جبهه هوای سرد و کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای میزان دما، طی ۲ روز اخیر /پنجشنبه و جمعه/ هوای سرد و یخی را تجربه کردند.

وی خاطرنشان کرد: صبح روز جاری زنجان با ۶ درجه سانتیگراد زیرصفر به عنوان دومین مرکز استان کشور به ثبت رسید.

سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان زنجان ابری تا قسمتی ابری است، اظهار داشت: بارش‌ها از بعداظهر امروز /شنبه ۲ بهمن ماه/ به شکل پراکنده و خفیف تا متوسط در سطح این استان آغاز خواهد شد و این بارندگی ها که به صورت برف و باران خواهد بود تا بعداز ظهر یکشنبه، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، بارندگی در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی می تواند به شکل برف باشد، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۹- درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم نیز با ۱۶+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار